skip to Main Content
تماس با کارشناس فروش 09123649705

برای دریافت کاتالوگ ها و لیست قیمت کلیک کنید.

باز کردن قفل درب ضد سرقت

باز کردن قفل درب ضد سرقت

حالتهای مختلف جهت باز کردن قفل درب ضد سرقت

حالت اول)
در صورتی که درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد به عبارت دیگر فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند درگیر باشد و سایر زبانه های قفل درگیر نباشند. در این حالت به راحتی همانند سایر درب های قدیمی می توان با استفاده از کارت های تلفن ، عابر بانک ویا فیلم های رادیولوژی درب را باز کرد.بدین صورت که یکی از کارت ها ذکر شده را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان ،کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد .البته با توجه به اینکه درب های ضد سرقت دارای لاستیک های درزگیر هستند و اصولا اگر خوب ریگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های کلاسیک قدیمی دارند باز کردن درب ضد سرقت با این روش کمی مشکلتر و زمان بیشتری را طلب می کند.
حالت دوم)
اگر شما درب ضد سرقت را قفل کرده باشید کار سخت خواهد شد چون حتما باید یک فرد حرفه ای قفل درب ضد سرقت را باز کند که البته این کار زمان بر خواهد بود و از عهده هر کسی هم بر نخواهد آمد. یک فرد حرفه ای بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند و این زمان تحت تاثیر تعداد زبانه های قفل درب ضد سرقت و اینکه زبانه های قفل از چپ و راست و بالا و پایین درگیر شده باشند نخواهد بود و زمانی که قفل درب ضد سرقت باز شود کل زبانه ها ی درگیر همانند زمانی که با کلید،درب ضد سرقت را باز می کنیم ،آزاد خواهند شد .
حال دو سوال جدید ممکن است در رابطه با باز کردن قفل درب ضد سرقت به ذهن شما خطور کند.

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

۱-پس تعداد زبانه ها چه تاثیری در امنیت درب ضد سرقت دارند واگر موثر هستند تا چه حد؟
۲-پس اگر بتوان قفل درب های ضد سرقت را نیز باز کرد چه فرقی بین درب ضدسرقت و یک درب معمولی وجود دارد؟

اول باید بدانیم که این درب ها ی پیش ساخته را در سایر کشورها به نام درب ایمن می شناسند که معادل واژه security doors می باشد .شاید نام درب ضد سرقت که معادل واژه anti theft doorاست توقعی در ما از این درب ایجاد کرده باشد که دور از واقعیت است .
مهمترین عامل در ایمن کردن این درب های پیش ساخته نسبت به سایر درب ها این است که قفل و لولای درب در فلز جاگذاری شده است و احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسیار پایین می باشد.(البته در صورتی که استانداردها در ساخت درب ضد سرقت رعایت شده باشد)
واین در حالی است که طبق اطلاعات به دست آمده از مشتریانی که متاسفانه منزل آنها به سرقت رفته است اکثر سرقتها در زمان بسیار کوتاه و از طریق شکستن درب از سمت قفل است و سارقان زمانی را صرف باز کردن قفل نخواهندکرد. بنابراین اتصال قفل درب و لولا ها به ساختارهای فلزی از اهمیت بیشتری نسبت به زبانه های قفل ها برخوردار هستند. چون چه زبانه ها از بالا و پایین درگیر شده باشند چه نه، درب بر اثر ضربه شکسته نخواهد شد و باز سارقان به سمت شکستن و یا اهرم کردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند کرد پس اگر دربها دارای دو قفل مجزا باشند در صورتی که سارق زمان و توانایی برای باز کردن قفل ها را هم داشته باشد زمان از ۳۰تا ۴۵ دقیقه به ۶۰تا ۹۰دقیقه خواهد رسید هرچند این دو قفل تعداد زبانه های کمی هم داشته باشند.
پس با توجه به صحبتهای اخیر در مورد باز کردن قفل درب ضد سرقت معلوم شد اولویت اول جهت بالا بردن امنیت این است که درب قابل شکستن و یا اهرم کردن از طرف قفل و لولا نباشد.

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، چگونه می‌توان درب را باز کرد؟

در درب‌های ضد سرقت به منظور بالا بردن امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود سارقین به داخل ساختمان، از قطعات مختلفی نظیر ورقه‌های فولادی و یا قفل‌های مخصوص استفاده می شود. در دربهای ضد سرقت از انواع قفل‌های ۷ زبانه، قفل‌های مولتی سیستم چهارده زبانه،قفل چنگکی و یا قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی استفاده می‌شود. بنابراین با وجود قطعات مختلف محافظتی و قفل‌های مخصوص بکار رفته در درب‌های ضد سرقت، تنها راه حل، باز کردن درب از طریق قفل آن است. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، شما نمی‌توانید از طریق ترفندهایی که برای باز کردن قفل درب‌های معمولی بکار می‌رود، قفل درب‌های ضد سرقت را نیز باز کنید.
تنها راه باز کردن انواع دربهای ضد سرقت، تعویض قفل و یا باز کردن قفل توسط کلید ساز است. زیرا کلید ساز در عین حال که فرد مختصصی در این زمینه است، از ابزارهای مخصوصی نیز برای باز کردن درب‌های ضد سرقت استفاده می‌کند. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، با دستکاری قفل درب آسیب بیشتری به آن وارد نکنید و از کلیدساز حرفه‌ای که نزدیک ساختمان شماست کمک بگیرید.

انواع قفل درب ضد سرقت:

قفل دیجیتال اثر انگشتی

این نوع قفل دیجیتال قابلیت نصب روی انواع درب ضد سرقت را دارند. نصب این نوع قفل اثر انگشتی هیچ نوع تداخلی با سیستم قفل درب ضد سرقت و مغزی ندارد . در این نوع از قفل درب ضد سرقت در ابتدا باید هر تعداد اثر انگشتی که لازم است در حافظه ذخیره شود . باید این را در نظر بگیریم که این نوع قفل اثر انگشتی فقط با اثر انگشت باز میشود و هیچ کلیدی ندارد .

قفل دیجیتال کارتی

از قفل دیجیتال کارتی بیشتر در جاهایی که نیاز به امنیت بالا دارند مثل هتل ها ، شرکت ها و سازمان ها و.. استفاده میشود . قفل دیجیتالکارتی درب ضد سرقت دارای قابلیت های زیادی می باشد که از جمله میتوان به این موارد اشاره کرد : کد پذیری ، هشدار به صاحب خانه در صورت باز بودن درب ضد سرقت ، دارا بودن سیستم کنترل مرکزی، دو عدد کلید یدکی به منظور استفاده در مواقع ضروری و امکان از کار انداختن کارت در صورتی که کارت گم شود.

قفل درب ضد سرقت کلیدی

این نوع قفل درب ضد سرقت از جمله معمولی ترین و در دسترس ترین و پر استفاده ترین نوع قفل ها میباشد . هر درب ضد سرقت یک کلید کارگری دارد و یک سری کلیدهای اصلی . این نوع دسته بندی زمانی مفید است که یک ساختمانی در هنگام ساخت و ساز رفت و آمد افراد متفرقه در آن زیاد است .
در این زمان میتوان از کلید کارگری استفاده کرد و بعد از مستقر شدن افراد خانواده و تمام شدن کارهای ساختمانی می تواند از کلیدهای اصلی استفاده کرد . و به این شکل افراد غیر مجاز دیگر اجازه ورود ندارند چون دیگر کلیدهای کارگری اعتبار ندارند .کلید درب ضد سرقت از نوع کلید کامپیوتری میباشند که معمولا امکان ساخت از روی آنها وجود ندارد . در صورتی هم که قابل ساخت باشند مدت زمان زیادی طول میکشد و معمولا کار کلیدسازهای حرفه ای است . و همانطور که می دانیم یکی از مهمترین شاخص ها برای سارقان زمان است .پس یکی از دلایلی که به درب های ضد سرقت میشود بیشتر از درب های معمولی اطمینان کرد فقط به این علت نیست که کلید آنها کامپیوتری است و امکان کپی کردن نیست بلکه بیشتر به این خاطر است که این کلیدها بسیار سخت تر کپی میشوند و زمان طولانی برای کپی نیاز دارند .

برای اطلاع از قیمت حفاظ ضد سرقت با کارشناسان حفاظ سازه در تماس باشید.

سلام، بر روی نام اپراتور کلیک کنید. سپس در پنجره جدید وارد واتس اپ شده و با ما گفتگو کنید.

گفتگو با واتس اپ
Close and go back to page
Back To Top
×Close search
Search