skip to Main Content
تماس با کارشناس فروش 09123649705

برای دریافت کاتالوگ ها و لیست قیمت کلیک کنید.

کرکره برقی

کرکره برقی

کرکره برقی یا کرکره برقی اتوماتیک را امروزه می توان یکی از ساخته هایی دانست که با وجود ساختار ساده اش توانسته در سهولت زندگی نقش مهمی ایفا کند. از دهه ها قبل افراد برای حفاظت و راحتی بیشتر محیط زندگی و محل کار خود، از کرکره استفاده می کردند؛ اما پیشرفت و حرکت انسان به سوی تکنولوژی باعث طراحی و ساخت دسته جدیدی از کرکره ها به نام درب برقی کرکره ای یا کرکره اتوماتیک گردید. درب کرکره ای در ایران تقریبا دارای سابقه ای حدود ربع قرن می باشد. در ابتدا کار با تبدیل کرکره های عادی به اتوماتیک شروع شد؛ بدون تغییر در ظاهر و نوع ساخت آن. اما بعد از مدتی استفاده از این روش در ساخت درب های ساختمانی نیز متداول شد و این آغازی بود بر ورود نوع جدیدی از تیغه کرکره به بازار. در این مقاله قصد داریم این محصول، متعلقات مربوط به آن و عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی را بررسی کنیم.

کرکره برقی

کرکره برقی اتوماتیک

انواع کرکره برقی
تفاوت اصلی کرکره های برقی را می توان از دو منظر موتور و تیغه های آن ها مشاهده کرد. انواع تیغه کرکره برقی که شامل نوع آلومینیومی، گالوانیزه و پلی کربنات می باشند، در همین صفحه و در بخش انواع تیغه کرکره برقی به معرفی آن ها پرداخته ایم. به صورت کلی پر فروش ترین تیغه های کرکره برقی از نوع آلومینیوم ۸۰ میلیمتری است که در کیفیت های مختلف در بازار موجود می باشد. تفاوت دیگر در موتور کرکره اتوماتیک است که در آن سه نوع ساختار وجود دارد. بیشترین موتور کرکره برقی مورد استفاده، از نوع توبلار است که بیشتر برای فروشگاه ها با تعداد تردد پایین و اندازه دهنه کوچک استفاده می گردد. نوع دوم موتور ساید است که برای اماکنی با تردد بالا و یا ابعاد بزرگ استفاده می شود و نوع سوم موتور سانترال کرکره برقی است که می توان برای تردد های بالا نیز استفاده کرد. در ادامه به بررسی این سه نوع موتور میپردازیم.

کرکره برقی

موتور کرکره برقی

جز اصلی کرکره برقی موتور آن است که باعث به حرکت در آمدن تیغه ها می گردد. موتور درب کرکره ای به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی ویژگی های تک تک آنها می پردازیم. قبل از آن، باید این مورد را بدانید که هر موتور کرکره مناسب مکان خاصی است که در ادامه با شرایط آن ها آشنا می شوید:

کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

موتور هایی هستند که برای درب هایی با وزن و میزان تردد بالا، مورد استفاده قرار می گیرند. موتور ساید کرکره برقی برای ورودی هایی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که قدرتمند ترین نوع موتور های کرکره برقی هستند. همچنین می توان آن را برای اماکنی که وجود برق اضطراری در آن ها الزامی است، استفاده نمود؛ به این خاطر که این موتور دارای دو نوع با ولتاژ های ۲۴ و ۲۲۰ ولت می باشد که مدل ۲۴ ولت آن دارای باطری برای استفاده در شرایط قطعی برق است. به این محصولات موتور ساید موتورکرکره برقی با UPS نیز می گویند که تقریبا قیمتی معادل ۷۰ درصد بیش از موتور ساید بدون UPS می باشد. بزرگترین ایرادی که می توان از موتور ساید کرکره برقی گرفت، سرعت پایین آن است که به دلیل گیربکس قدرت بالا آن می باشد. البته موتورهای ساید سرعت بالا نیز تولید شده که برای اماکنی که نیاز به سرعت بالای باز و بسته شدن دارند می توانید از آن دسته موتور ها استفاده نمایید. شکل این نوع موتور ها به این صورت است که یک موتور و گیربکس با فاصله کمی نسبت به لوله ای که تیغه کرکره بر روی آن قرار گرفته نصب می گردد. قدرت موتور به وسیله یک زنجیر به چرخ دنده ای که لوله را می چرخاند منتقل گردیده و کرکره به بالا یا پایین هدایت می شود. این سیستم به واسطه موتور بزرگتر و سیستم زنجیر و چرخ دنده قدرت فوق العاده ای خواهد داشت. به این ترتیب می توان گفت که تفاوت قیمت موتور ساید کرکره برقی با دیگر موتور ها خیلی هم دور از منطق نیست. از معروف ترین این مدل ها می توان به موتور ساید تیونی، موتور ساید بارزانته و موتور ساید اس دی سی اشاره کرد.

کرکره برقی

موتور ساید کرکره برقی

موتور سانترال کرکره برقی
موتور های سنترال یا سانترال توانایی به حرکت درآوردن درب هایی با میزان تردد و وزن متوسط را دارند. عدم نیاز به تغییرات اساسی در ساختار کرکره، موتور سانترال کرکره را به بهترین گزینه برای تبدیل کرکره های قدیمی به کرکره های اتوماتیک می سازد. البته استفاده از موتور های سانترال در سال های اخیر، کمتر شده است. علت اصلی این موضوع نصب مشکل تر و نیاز به قطعات بیشتر به نسبت سایر موتورهای کرکره اتوماتیک است. این قطعات، مانند شفت و فنر استهلاک پذیر هستند و هزینه تعمیر کمی هم ندارند و به همین علت ترجیح آن است که موتور سنترال به جز در شرایط خاص استفاده نشود.

کرکره برقی

موتور سانترال کرکره برقی

موتور توبلار یا موتور استوانه ای کرکره برقی

موتوری است که برای به حرکت درآوردن درب هایی با وزن و میزان تردد پایین به کار می روند، به علاوه نصب و راه اندازی آن ها نیاز به دقت بیشتری دارد. موتور توبولار کرکره ساده قابلیت به حرکت در آوردن درب هایی تا وزن ۱۴۰ نیوتن را دارا می باشد. قیمت موتور توبلار کرکره برقی با اندازه نسبتا کوچک خود بسیار مناسب است. همچنین این موتور ها به دلیل شکل ظاهری خود، فضای کمتری را اشغال می کند و در هنگام قطعی برق نیز می توان با استفاده از سیستم خلاص کن، از آن استفاده نمود. البته در سال های اخیر چندین مدل موتور توبلار با برق اضطراری و حتی زنجیر دار برای باز کردن راحت ترِ درب در هنگام قطعیِ برق، به بازار روانه شده که آنچنان مورد استقبال قرار نگرفته است.

کرکره برقی

موتور توبلار کرکره برقی

موتور توبلار صنعتی کرکره برقی
این نوع موتور دقیقا مشابه موتورهای توبلار بوده و تفاوت بارز آن در قدرت و میزان تردد روزانه می باشد. موتور توبلار صنعتی قدرتی بین ۲۳۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم را دارا هستند و برای نصب آن ها می بایست از لوله ۱۱ برای جا دادن موتور داخل آن استفاده نمود. این قطر لوله در موتورهای ساید نیز استفاده می گردد. حال چه چیزی باعث می شود که کسی موتور توبلار صنعتی را به موتور ساید کرکره برقی ترجیح دهد؟ قوی ترین علت می تواند کمبود فضا برای نصب موتور ساید باشد. تفاوت موتور ساید و موتور توبلار در قطعات جانبی آن می باشد. قطعاتی مانند برد، پایه، اندکپ و بلبرینگ که در موتور های توبلار به صورت جدا از هم تهیه می شوند، در موتورهای ساید به صورت یک پک واحد به خریدار ارائه می گردد. به طور کلی قیمت موتور کرکره برقی به میزان تردد در روز و وزن تیغه ها بستگی دارد.

انواع تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی مجموعه ای از نوار های نسبتا باریک است که در کنار یکدیگر تشکیل یک صفحه یکپارچه را می دهند. انواع تیغه کرکره برقی می تواند یکی از موارد زیر باشد:

تیغه آلومینیومی کرکره برقی
تیغه آهن گالوانیزه کرکره برقی
تیغه پلی کربنات کرکره برقی
تیغه کرکره برقی آلومینیومی
این نوع تیغه دارای مقاومت بالاتری هستند و برای پارکینگ ها، فروشگاه ها و… استفاده می شوند. درصد بسیار بالایی از تیغه کرکره برقی استفاده شده در ایران از جنس آلومینیوم هستند. کرکره برقی آلومینیومی دارای شرایطی است که می توان به راحتی از آن در آب و هوای بسیار مرطوب و یا بسیار خشک استفاده نمود. همانطور که گفته شده اندازه استاندارد این نوع تیغه ها ۸۰ میلیمتر است اما اندازه ۶۰ میلیمتر برای پنجره ها و اندازه ۱۰۰ میلیمتر برای ورودی های بزرگ نوع های دیگر تیغه کرکره برقی می باشند. البته می توان تیغه ها را از لحاظ ظاهری نیز به دو دسته تخت و قوسی نیز تقسیم بندی کرد. در حال حاضر مدل قوس دار به دلیل عدم ایجاد صدا موقع باز و بسته شدن استقبال بالا و مدل تیغه تخت تولید بسیار پایینی دارد. وزن استاندارد تیغه کرکره آلومینیومی بین ۶ تا ۷ کیلوگرم است اما برخی تولید کنندگان به دلیل کم کردن قیمت تیغه کرکره برقی و همچنین ایجاد رقابت در بازار از این وزن می کاهند. در نظر داشته باشید که مدل های کمتر از ۵٫۵ کیلوگرم برای عرض های بیش از ۳ متر خطرناک هستند. تیغه آلومینیومی کرکره های برقی می توانند دارای یک، دو یا سه پل، درون خود باشند که باعث استحکام و مقاومت بیشتر تیغه می گردد. همچنین برخی از انواع تیغه ها، دارای فوم هستند که به عنوان عایق صدا به کار می روند:

کرکره برقی

انواع تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره اتوماتیک گالوانیزه

تیغه کرکره گالوانیزه با قیمتی مناسب تر در دسترس هستند. مهمترین دلیل خرید تیغه های گالوانیزه می تواند استحکام بیشتر به نسبت آلومینیوم و همچنین قیمت مناسب آن باشد. این تیغه ها نیز در دو نوع گالوانیزه معمولی و همچنین فوم دار تولید شده که مدل فوم دار آن به این صورت است که بین پل های تیغه، فوم تزریق شده تا مقاومت آن را بیش از گذشته کند. به همین دلیل برش این نوع تیغه ها نیز آسان نخواهد بود و گذر از این نوع کرکره ها مشکل است.

تیغه کرکره برقی پلی کربنات

تیغه های پلی کربنات همانطور که از نامشان پیداست از جنس polycarbonate ساخته شده اند که امکان گذر نور را از خود خواهند داد. این نوع تیغه ها مانند شیشه هستند و امکان انتخاب رنگ نیز دارند. قابلیت گذر نور می تواند برای پارکینگ هایی که ورودی یا پنجره نور گیر ندارند بسیار کارآمد باشد و برای فروشگاه ها نیز می تواند ویترین مغازه را به یک نمایشگاه دائمی ۲۴ ساعته تبدیل کند تا حتی در مواقع بسته بودن فروشگاه، امکان مشاهده محصولات آن وجود داشته باشد.

تیغه کرکره برقی پلی کربنات

اما زیبایی تنها ویژگی خاص تیغه های پلی کربنات نیست و خصوصیت اصلی آن مقاومت بالا و کم نظیر می باشد که در هیچ کدام از تیغه های دیگر دیده نمی شود. جنس برخی از پلی کربنات ها دقیقا همانی است که در سپر پلیس های اروپایی دیده می شود که در مقابل ضربه بسیار مقاوم است و تقریبا ضد گلوله نیز می باشد. این تیغه ها در برابر آتش سوزی نیز مقاومت بیشتری به نسبت تیغه های فلزی دارند و از این سو مناسب اماکن بزرگ تجاری و مسکونی هستند. واسط بین تیغه ها میتواند از جنس آلومینیوم یا استیل باشد که پیشنهاد ما در عرض بیش از ۳ متر مدل استیل آن است.

تیغه پلی کربناتی کرکره برقی

کرکره برقی با اندازه کوچک برای پنجره ها
این کرکره ها تا حد زیادی در اتلاف دما صرفه جویی می نمایند و همچنین می توانند عایق صوتی نیز باشند. می توان از صفحاتی مانند توری برای جلوگیر از حشرات به داخل منازل استفاده کرد. به علاوه برخی از انواع کرکره برقی را می توان طوری تنظیم نمود که در هنگام خالی بودن منزل، با فواصل معین کرکره باز و بسته شود و این تصور را برای ناظران خارجی ایجاد کند که ساختمان خالی نیست. استفاده از کرکره برقی برای پنجره ها باعث می شود عایق دمایی مناسبی ایجاد گردد و می تواند باعث کاهش ۱۰% مصرف انرژی و ۴۵% اتلاف انرژی گردد، از طرفی با استفاده از درب و پنجره کرکره ای اتوماتیک می توان تا ۱۰dc صدای محیط را کاهش داد. همچنین این درب ها باعث حفاظت در برابر گرما و اشعه UV خورشید می شوند.

کرکره برقی برای پنجره ها

به جز تیغه و موتور کرکره، بقیه اجزای سازنده کرکره را می توان در متعلقات کرکره برقی دسته بندی کرد که در ادامه این مطلب به معرفی تک تک آن ها میپردازیم:

متعلقات کرکره اتوماتیک

برای نصب کرکره اتوماتیک هم مانند هر سیستم دیگری نیاز به یکسری متعلقات خاص آن دارید که در ادامه انواع آن ها را معرفی می کنیم.

ریل ها در سیستم کرکره برای به حرکت در آوردن تیغه ها استفاده می گردند. ریل ها محفظه هایی بلند شبیه به مکعب مستطیل هستند که به صورت عمود در دو طرف ورودی و به روی دیوار نصب شده اند. بخشی از تیغه های کرکره درون ریل قرار دارند که با استفاده از نیروی موتور کرکره برقی باعث به حرکت در آمدن آن می گردد. ریل های کرکره اتوماتیک می توانند از جنس آلومینیوم یا آهن باشند. نوع آلومینومی کرکره برای نصب شدن به روی دیوار، نیاز به پایه هایی آهنی دارند؛ در نظر داشته باشید این پایه های آهنی، قطری معادل ۴ سانتی متر دارند، در برخی شرایط ممکن است مساحت ورودی مورد نظر، به اندازه کافی بزرگ نباشد، بنابراین اگر از ریل آلومینیومی که خود دارای سطح مقطع ۶×۴ سانتی متر است، استفاده شود، با احتساب قطر پایه آهنی، در سمت راست و چپ ورودی، هر کدام ۱۰ سانتی متر و در مجموع ۲۰ سانتی متر از کل عرض فضای ورودی اشغال می گردد. پس بهتر است در چنین شرایطی از ریل آهنی (که نیاز به آهن کشی ندارد) استفاده شود. درون ریل ها، نوعی واشر مویی به کار رفته است که باعث می شود از ورود گرد و غبار به داخل ریل جلوگیری به عمل آید.

کرکره برقی

متعلقات کرکره اتوماتیک

کپس ها قطعاتی پلاستیکی هستند که در انتهای تیغه ها نصب شده اند و باعث حرکت راحت تر آن ها درون ریل می گردند. تمام کپس به همراه قسمت کوچکی از تیغه، درون ریل قرار دارد. همچنین آخرین تیغه کرکره  بر خلاف دیگر تیغه ها که دارای تحدب هستند، تخت می باشد و این تیغه برای جلوگیری از ایجاد صدا و همین طور کاهش فشار، دارای لاستیک انتهایی است. برای چرخش تیغه ها و جمع شدن آن ها، نیاز به یک مغزی یا «شفت» هست. شفت ها میله هایی با سطح مقطع دایره و یا هشت ضلعی هستند که از جنس آهن ساخته می شود و تیغه ها به روی آن جمع می شوند. شفت از یک طرف به موتور که به روی دیوار ثابت است، متصل شده و از طرف دیگر به اند کپ بلبرینگ ختم می شوند. اندکپ ها، بلبرینگ هایی هستند به قطر ۳-۲ سانتی متر که به حرکت شفت کمک می کنند. همچنین کرکره برقی مانند دیگر درب های اتوماتیک دارای فلاشر برای هشدار و چشمی (فتوسل) برای تشخیص حرکت و توقف باز یا بسته شدن درب، می باشند. مدار فرمان کرکره برقی نیز کار تنظیم زمان باز و بسته شدن را بر عهده دارد.

کرکره برقی

قیمت کرکره اتوماتیک

برای محاسبه قیمت کرکره درب باید در ابتدا بدانیم که کدام موتور کرکره مد نظر است، ارزان ترین موتور کرکره موتو توبلار است که اندازه ظریف آن برای تیغه هایی با وزن نسبتا سبک و میزان تردد نسبتا پایین مناسب است، این نوع موتور کرکره می تواند تیغه هایی با وزن حدودا ۱۵۰ کیلوگرم را به حرکت در آورد. از بهترین موتور توبولار کرکره هم می توان به موتور توبلار لینوکس، موتور توبولار بتا، موتور توبلار بارزانته، موتور توبولار سیگما و موتور توبولار SDC اشاره کرد. همچنین باید دید که کدام مدل از انواع تیغه مورد نیاز است و بر اساس اندازه و قابلیتی که مورد نیاز است بهترین تیغه را استفاده کرد. این دو مورد جزو مهمترین عوامل در تعیین قیمت کرکره اتوماتیک می باشد. شما می توانید با برقراری تماس با بخش فروش کرکره دی سی ای کالا به روز ترین لیست قیمت کرکره برقی را دریافت کنید.

نصب کرکره اتوماتیک

قبل از نصب کرکره برقی می بایست سمت چپ و راست دهنه ای که کرکره برق داخل آن قرار میگیرد قوطی کشی شود. این قوطی ها در اندازه ۴۰ در ۴۰ میلیمتر دقیقا در موازات یکدیگر باید نصب گردد تا بتوان ریل تیغه کرکره برقی را روی آن سوار کرد. نصب کرکره اتوماتیک باید بر اساس استاندارد های لازم انجام شود در غیر این صورت ممکن است تیغه ها به یک سمت کشیده شود و یا حرکت تیغه درون ریل سر و صدای بالایی تولید کند و یا اینکه اشتباه در نصب باعث شود به موتور کرکره برقی فشار آمده و در مدت زمان کوتاهی باعث از کار افتادن آن گردد. برای نصب کرکره برقی با موتور توبلار، بجز موتور و تیغه می بایست شفت یا لوله، یک عدد رسیور کرکره، اندکپ، بلبرینگ و صفحه پلیت را همراه داشت البته در صورت نیاز فتوسل و فلاشر و همچنین جاقفلی نیز قابل نصب می باشد. در صورتی که از موتور ساید استفاده می شود میبایست شفت قطر ۱۱ و در صورت نیاز آپشن های اضافی سیستم توبلار را باید در نظر گرفت.برای اطلاع از قیمت جک پارکینگی و شیشه سکوریت با ما در تماس باشید.

نصب کرکره برقی یا نصب درب کرکره ای اتوماتیک پارکینگ امروزه یکی از محصولاتی است که جهت ایجاد امنیت و راحتی بیشتر در محیط های کاری و منازل مسکونی لازم است. درب کرکره ای در ایران تقریبا دارای سابقه ای حدود ربع قرن می باشد که در ابتدای کار با تبدیل کرکره های عادی به اتوماتیک شروع شد بدون اینکه تغییری در ظاهر و نوع ساخت آن ایجاد کنند. اما بعد از مدتی استفاده از این روش در ساخت درب های ساختمانی نیز متداول شد و برای ورود نوع جدیدی از تیغه کرکره برقی به بازار این محصول آغاز جدیدی بود.
مجموعه حفاظ سازه با سال ها دانش و تجربه آماده ارائه خدمات تولید، راه اندازی و نصب کرکره برقی اتوماتیک و انواع کرکره برقی به شما عزیزان می باشد. علاوه بر این خدمات در زمینه نصب دزدگیر اماکن، نصب راه بند، نصب دوربین مداربسته، نصب جک درب، نصب درب ریلی نیز خدمات شایانی را ارائه می دهد کافیست با شماره ۰۹۱۲۳۶۴۹۷۰۵ تماس بگیرید.
امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین سوق پیداکردن انجام کارها به حالت مکانیکی و مکانیزه اهمیت استفاده از کرکره برقی و درب های اتوماتیک نیز پیشرفت چشم گیری داشته است بدین منظور که برای سهولت در بازو بسته کردن درب منازل و یا سایراماکن پیشنهاد نصب درب برقی کرکره اتوماتیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بر فرض مثال هنگام پارک خودرو در پارکینگ دیگر نیازی به پیاده شدن و باز کردن درب نیست البته این امر فقط در زمینه سهولت افراد محدود نمیشود بلکه امنیت بالا نیز از بارز ترین ویژگی های درب اتوماتیک میباشد.

مجموعه حفاظ سازه با استفاده از قطعات و تجهیزات جانبی مرغوب اقدام به اسمبل کردن کرکره برقی و همچنین فروش آن کرده است.متاسفانه برخی از افراد با استفاده از اجناس نامرغوب اقدام به ساخت و فروش کرکره کرده که پس از مدت کوتاهی کرکره از کارافتاده و یا در حرکت آن نوسان ایجاد میشود. همچنین از دیگر مزایای مجموعه ما ارائه خدمات پس از فروش میباشد که خوشبختانه در طی چندین سال فعالیت مجموعه ما در زمینه فروش کرکره برقی باعث جلب رضایت مشتریان شده است و میزان رضایتمندی آن هارا به درجه ای والا رسانده که باعث افتخار ماست.

درب برقی باتوجه به نوع کاربرد آن دارای انواع مختلفی اعم از درب های اتوماتیک پارکینگی – درب های اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی میباشد. درب های پارکینگی بیشتر برای پارکینگ در مناطق مسکونی و یا تجاری و یا مناطق صنعتی اعم از کارخانه ها و یا سوله ها استفاده میشود. که از انواع مختلف آن میتوان به درب های ریلی و بازوئی و کرکره ای اشاره کرد.

کرکره های برقی برای افزایش امنیت به مغازه ها و فروشگاه ها و یا پارکینگ های مناطق مسکونی مورد استقبال زیادی قرارگرفته است.وجود تنوع بالا در جنس و نوع وطرح و رنگ در تیغه هایی که در آن بکاربرده میشود.نقش بسزایی در خرید این نوع درب ها داشته است.
قیمت کرکره برقی بسته به نوع درب ومحل نصب و درخواست سیستم های مازاد جهت افزایش کارآیی و ایمنی درب متفاوت است.مثلا درخواست درب برای یک پارکینگ منزل مسکونی با تردد پایین هرگز قابل مقایسه با درب کرکره ای نصب شده در مراکز آمبولانس و یا آتش نشانی نیست.زیرا که در چنین مراکز عدم اتلاف وقت بسیار دارای اهمیت است. و باید از بهترین موتورها با سرعت های بسیاربالا وقوی استفاده نمود.
از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت درب کرکره ای کیفیت محصولات بکاربرده شده در آن،نوع موتور ،میزان تردد در محل و…است.از جمله موتورهای پرکاربرد این نوع درب کرکره ای ها میتوان به موتورهای ساید-توبلار و.. اشاره کرد. تنوع درمحصولات درب کرکره ای باعث ایجاد تنوع درقیمت درب کرکره ای نیزکرده است. علاوه برآن ابعاد و تعیین نوع تیغه وانتخاب نوع موتور درتعیین قیمت درب کرکره ای نقش به سزایی دارد.

کرکره برقی پارکینگی ضد سرقت چیست؟

این نوع از کرکره برقی دارای سیسستم هوشمند ضد سرقت میباشد به این ترتیب که در صورت استفاده از ریموت تقلبی و بدل به هیچ عنوان کرکره حرکت نکرده از دیگر ویژگی های این کرکره مقاومت بالای آن میباشد که سارق به هیچ عنوان نمیتواند با زور بازو اقدام با بالابردن کرکره کند.این ویژگی کرکره هوشمند را از نمونه های قدیمی و مشبک متمایز میسازد.این کرکره به منظور جلوگیری از نفوذ سرما تمامی قسمت های درب ورودی را پوشش میدهد که درواقع میتوان گفت بعنوان یک عایق نیز عمل میکند.

قیمت نصب درب های کرکره برقی چگونه است؟

شما می توانید اطمینان حاصل کنید که درب های کرکره برقی از کیفیت بالایی برخوردار است و برخی از بادوام ترین درب ها در بازار است. اگر به دنبال نصب درب های کرکره برقی برای محل کار یا خانه خود هستید، برای دانستن قیمت درب های کرکره برقی با ۰۹۱۲۳۶۴۹۷۰۵ تماس بگیرید. قیمت درب های کرکره برقی بسته به نوع و جنس آن تفاوت قیمتی دارد.
کرکره برقی ، از لوازم و ابزارهای پر کاربرد در زمینه قرارگیری به جای درب اماکن و منازل می باشد. در زمان های گذشته، مغازه دارها برای اینکه درب مغازه های خود را ببندند از چوب استفاده می کردند. با پیشرفت تکنولوژی، درب های کرکره برقی به جای درب های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته اند. هنگام پارک خودرو در پارکینگ، دیگر نیازی به پیاده شدن و باز کردن درب نیست. این محصول به گونه ای طراحی و تولید شده است که به راحتی دچار خرابی نشود و علاوه بر افزایش امنیت، رفاه را برای صاحبان منازل فراهم آورد. کرکره برقی می تواند تا حد بسیار زیادی تضمین کننده و تأمین کننده امنیت یک فضا و مکان باشد. این محصول دارای تیغه های مقاوم و مستحکم است که مواد سازنده آن ها در هر مدل با یکدیگر متفاوت می باشند. بهینه کردن مصرف انرژی، یکی دیگر از نکات و ویژگی های کرکره برقی است. در کنار این ویژگی های مهم، ویژگی دیگری به نام زیبایی مطرح می شود که نمای ساختمان یا مغازه را بسیار شیک و مرتب نشان می دهد. برای اینکه درب منازل و یا اماکن به آسانی باز و بسته شوند، پیشنهاد می شود از درب اتوماتیک استفاده گردد.
تا چند سال پیش، شما در خیابان های هر شهری که قدم می زدید، شاهد کرکره های دستی بودید. صاحبان مشاغل، صبح ها با زحمت زیاد، کرکره ی دستی مغازه ی خود را بالا می دادند و عصر ها، آن را پایین می آوردند. همچنین نقاش هایی را می دیدید که در حال رنگ زدن کرکره های سنتی بودند. با گذشت زمان، کرکره های دستی به دلیل جنس آهنی آن ها در برابر باد و باران، ظاهر زیبای خود را از دست می دادند و نیاز به رنگ آمیزی دوباره داشتند. گاهی نیز به علت زنگ زدگی، صاحبان خود را به زحمت می انداختند. کرکره های سنتی، پس از چند سال خدمت به کاسبان و بازاریان آرام آرام جای خود را به کرکره های برقی دادند.

قابلیت های کرکره برقی :

از قابلیت های کرکره برقی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• کرکره برقی، خصوصاً با استفاده از تیغه های فوم دار، باعث کاهش آلودگی صوتی و تلفات انرژی گرمایی و سرمایی می شود.
• استفاده از تیغه های مرغوب کرکره برقی، باعث می شود کرکره برقی مقاومت بالایی در برابر فرسایش داشته و سال ها نیاز به رنگ آمیزی و تعویض نداشته باشد.
• هزینه سرویس و نگهداری کرکره برقی، کمتر از درب های سنتی است.
• رنگ های متنوع کرکره برقی، باعث طراحی آسان کرکره در هماهنگی کامل با محیط می شود.
• کرکره برقی به دلیل وجود قفل الکترومکانیکی موجود در موتور دستگاه و قفل های برقی دیگری که قابلیت هماهنگی دارند، موجب افزایش امنیت شده که دیگر نیازی به استفاده از قفل و کلید نخواهد بود.
• کرکره برقی با تیغه های آلومینیومی، هیچ محدودیتی در آب و هوای گوناگون نداشته و از خشک ترین تا مرطوب ترین مناطق دنیا، مورد استفاده قرار می گیرد.
• حرکت کرکره برقی با استفاده از تیغه و موتور عالی، هیچ گونه صدایی ندارد.
• کرکره برقی به صورتی است که از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند.
• قیمت کرکره برقی اتوماتیک در برابر کارایی بالای آن، بسیار مقرون به صرفه و ارزان است.
• می توان کرکره برقی را به راحتی و با سرعت بالا نصب نمود.
• کرکره برقی هایی وجود داشته که از تیغه های پانچ شده استفاده می کنند. این نوع کرکره برقی ها، امکان دیدن طرف دیگر کرکره برقی را فراهم می کنند.
• به طور کلی، قیمت کرکره برقی اتوماتیک، متناسب با اجناسی که استفاده می شود مقرون به صرفه می باشد.

اجرت نصب کرکره برقی :

گسترش فرهنگ استفاده از نوع برقی و الکتریکی کرکره ها به جای نوع سنتی آن علاوه بر اینکه باعث تغییر مبت در مبلمان و دکوراسیون شهری و فضای خیابانها شده است به شکل تامل برانگیزی باعث افزایش ایمنی مالی و از آن مهمتر ایمنی روحی صاحبان اماکن تجاری و حتی مسکونی شده است .کرکره های برقی یا کرکره الکتریکی اتوماتیک یکی از دستاوردها و فن آوری هایی است که با داشتن ساختار ساده توانسته است در سهولت و راحتی زندگی بشر نقش مهمی را ایفا کند. نصب کرکره های برقی و انواع درب اتوماتیک و کرکره ضد سرقت را از ما بخواهید .

اقلامی که برای نصب کرکره برقی مورد نیاز است عبارتند از :

۱- تیغه
۲- شفت (لوله-محور)
۳- ریل, مویی و کپس
۴- موتور
۵- UPS
۶- صفحه پلیت
۷- یاتاقان
۸- اندی کپ
۹- رسیور
۱۰- کاور موتور ساید

انواع کرکره برقی :

انواع کرکره برقی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به شرح هر یک پرداخته خواهد شد:

۱٫ کرکره برقی پارکینگ
۲٫ کرکره برقی مغازه
۳٫ کرکره ضد سرقت پنجره و بالکن
۴٫ کرکره برقی سوله کارخانه
۵٫ کرکره برقی درب ضد سرقت
۶٫ کرکره برقی فولادی

کاربرد کرکره های برقی :

کاربرد کرکره برقی ، با توجه به نقشی که در صنعت ساخت ساختمان دارد، روشن می باشد. امروزه از کرکره برقی برای امنیت محیط و به عنوان یکی از درب های ورودی پارکینگ ها، مراکز تجاری، صنعتی و موارد دیگر استفاده می شود تا از ورود افراد خلافکار، نفوذ نور خورشید، باد، باران و صدا جلوگیری شود.
موتورهای ساید زنجیری و موتورهای گیربکسی به صورت شفت مستقیم کار می کنند، این موتور ها در یک سمت درب کرکره ای بر روی پایه ها قرار می گیرند و به وسیله میل ترانس و پولکی به داخل لوله متصل می شوند و با چرخش موتور نیرو از طریق میل ترانس پولکی به لوله منتقل شده در نتیجه لوله و تیغه متصل به لوله شروع به چرخش به دور خود می کند و درب کرکره ای شروع به باز شدن میکند.این نوع موتور ها به دلیل شفت مستقیم بودن، برای درب کرکره ای با ابعاد و تردد بالا استفاده می شود.
نحوه انتخاب موتور با توجه به ابعاد، تردد و پیشنهاد کارشناسان شرکت ایمن رهرو صورت می گیرد. درب های کرکره ای دارای مصرف های مختلفی است که شامل درب های اتوماتیک پارکینگی، مغازه ای، پنجره ای و صنعتی می باشد. هرکدام از این نوع درب ها نسبت به کار برد خود از تیغه، موتور و متعلقات مخصوص به خود برخوردار می باشند. انتخاب نوع موتور به تعداد تردد و ابعاد درب کرکره ای،بستگی دارد.

کرکره برقی با تیغه های فولادی :

الف) تیغه فولادی: در دو مدل معمولی و پانچ دار در رنگهای مختلف موجود است.
ب) تیغه های دیگر: آلومینیوم، منیزیوم، گالوانیزه، پلی کربنات و… در ابعاد و اندازه های مختلف، بصورت تخت، قوس دار و… با برندهای متنوع.
کارکرد شفت (لوله – محور) در کرکره برقی :
رول تیغه بر روی شفت یا همان لوله قرار می گیرد. با چرخش شفت توسط موتور، رول کرکره به بالا و پایین کشیده می شود.
الف) شفت ۸ Cm برای موتورهای توبلار. ب) شفت ۱۱ Cm برای موتورهای ساید.

کاربرد سنسور فتوسل :

یکی از مشکلاتی که در مورد کرکره های برقی پارکینگ ممکن است رخ دهد این است که اگر فرضا ماشینی از زیر کرکره های برقی پارکینگ یک مجتمع در حال خروج باشد و شخصی اشتباها کلید ریموت کرکره های برقی پارکینگ مجتمع دیگری را بزند، ممکن است موجب پایین آمدن کرکره اتوماتیک مجتمع دیگر و برخورد آن با ماشین در حال خروج شود. این حادثه به دلیل عدم وجود فتوسل، بعنوان سنسور ایمنی در پارکینگ بوده و برای پیشگیری از وقوع این حادثه باید یک جفت فتوسل در کنار کرکره اتوماتیک نصب کرد که مانع از پایین آمدن کرکره ها در هنگام عبور ماشین می گردد. به خاطر بروز یک سری حوادث و مشکلات با نصب کرکره اتوماتیک پارکینگ در ساختمان ها، نیاز است موارد ایمنی در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از برخورد کرکره اتوماتیک با سقف خودرو، لازم است یک جفت سنسور ایمنی به نام فتوسل که نوعی فرستنده و گیرنده نور مادون قرمز می باشد، در کنار کرکره اتوماتیک نصب شود که مانع از پایین آمدن کرکره ها در هنگام عبور ماشین می گردد.

انواع موتور کرکره های برقی :
• موتور کرکره اتوماتیک ساید
• موتور کرکره اتوماتیک توبلار

موتور توبلار کرکره اتوماتیک چه ویژگی هایی دارد؟

بخش دیگر درب های کرکره ای برقی موتوری است که وظیفه ¬انجام کار جهت بالا کشیدن و پایین آوردن درب را به عهده دارد. این موتورها می توانند با توجه به ابعاد درب توان¬های متفاوتی داشته باشند. عموما دو شکل از موتورها در ساخت درب های کرکره ای استفاده می شوند که از نظر محل قرار گرفتن و کارکرد تفاوت¬هایی دارند. یکی از این دو نوع موتور، موتورهایی هستند که با توجه به شکل استوانه ای خود می توانند در داخل شفت یا همان لوله ی فولادی که در مرکز رول قرار دارد و تیغه ها بر روی آن جمع می شوند، قرار گیرند. این موتورها را به دلیل شکل استوانه ای یا لوله ای خود توبلار ( Tublar به معنای لوله¬ای ) می نامند
این موتورها معمولا دارای وزن کمی هستند و در توان¬های مختلف در بازار در دسترس می باشند. از مزایای این نوع موتور می توان به پوشیده بودن ظاهری و اشغال نکردن فضای اضافی اشاره کرد. این ویژگی در مواردی که محدودیت فضای نصب وجود دارد می تواند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. اگرچه این نوع موتور در توان ها و سرعت هایی مختلف قابل تهیه است، معمولا از آن¬ها در درب های سبکتر با تردد کمتر استفاده می شود. قیمت پایین این نوع موتور نسبت به موتورهای جانبی یکی از مزایای آن است که می تواند آن¬ها را جهت نصب در فضاهای خانگی با تردد کم مناسب سازد. از مزیت های دیگر این نوع موتور کرکره اتوماتیک می توان به نصب آسانتر و کارایی بیصدا و قابل قبول در فضاهای با تردد نام برد.
معمولا از این نوع موتور در پارکینگ¬های واحدهای مسکونی با تردد کم، پنجره ها و فروشگاه ها نام برد. معمولا این نوع موتور دارای یک آچار خلاص کن می باشد که در زمان قطع برق می توان از آن جهت بالا و پایین بردن کرکره استفاده کرد. از معایب این موتور می توان به عدم قابلیت اتصال به برق اضطراری UPS در عموم مدل های موجود در بازار اشاره کرد. یکی از معایب دیگر این موتورها می¬توان به این نکته اشاره کرد که در صورت نیاز به تعمیر یا سرویس باید کل کرکره اتوماتیک جدا شده تا بتوان به موتور دسترسی پیدا کرد.

موتور کرکره اتوماتیک ساید :

نوع دیگر موتورها، موتورهایی هستند که خارج از شفت نصب می گردند. از آنجا که این نوع موتور در سایت آمازون موجود است و در کنار درب نصب می شود آن¬ها را اصطلاحا موتور جانبی یا ساید می نامند. این موتورها بسته به موقعیت درب در سمت راست یا چپ شفت نصب شده و معمولا از یک سیستم انتقال قدرت صفحه و زنجیر جهت انتقال نیرو به شفت بهره می برند. این موتورها معمولا قدرت بیشتری نسبت به دیگر نوع موتور یا همان موتور توبلار دارند. این موتورها می توانند در دو نوع UPS دار و بدون UPS تهیه شوند. یکی از دلایل ارجحیت این نوع موتور نسبت به موتور توبلار جدا بودن آن از مجموعه شفت و تیغه است که سرویس دهی، نصب و تعمیر آن را راحت¬تر می کند.

معایب کرکره های برقی چیست؟

از معایب کرکره اتوماتیک نمی توان موارد زیادی را نام برد؛ چرا که اگر این محصول دارای عیب های فراوان بود، استفاده هرچه بیشتر از آن رواج نمی یافت، اما فقط تعداد محدودی از آنها را در این مقاله می آوریم:
• ساخت و نصب کرکره اتوماتیک مقداری از سایر درب ها پر هزینه تر می باشد.
• از آنجا که ساخت و نصب کرکره اتوماتیک یک کار بسیار تخصصی است، هرگاه کرکره اتوماتیک شما دچار مشکل شود حتما می بایست با تعمیرکار کرکره اتوماتیک تماس بگیرید.
• از طرفی اگر درب کرکره اتوماتیک در پارکینگ استفاده شده باشد و احتمالا کرکره شما دچار خرابی شود، رفت و آمد شما مختل خواهد بود.
• زمانی که می خواهید برای یک مجتمع تجاری بزرگ و پر رفت و آمد، کرکره اتوماتیک تهیه کنید، باید خاطر نشان شد که این کار کاملا اشتباه می باشد. زیرا با رفت و آمدهای طولانی، موتور کرکره اتوماتیک به شدت داغ می شوند. داغی موتور نیز باعث از کار افتادن کرکره اتوماتیک می شود.

ریل کرکره اتوماتیک چیست؟

ریل، پروفیلی است U شکل که بصورت عمودی در دو طرف چپ و راست دهنه نصب می شود و رول تیغه ها در داخل آنها بالا و پایین می رود. ریل ها در دو نوع فولادی و آلومینیومی، متناسب با نوع کار، انتخاب می شوند. ریل های فولادی از استحکام و دوام بالاتری نسبت به ریل های آلومینیومی برخوردار هستند.
کرکره های مجهز به یو پی اس (UPS)
UPS دستگاهی است که با استفاده از دو باطری داخلی، برق موتور را در زمان قطع برق تامین می کند. نصب UPS، اختیاری است زیرا در کلیه موتورها ابزاری برای بالا و پایین بردن در مواقع قطع برق تعبیه شده است.
دیگر بخش درب¬های کرکره ای برقی سیستم کنترل و دستور حرکت است که معمولا هم بصورت دکمه ای و هم بصورت کنترل از راه دور (ریموت) این قابلیت را فراهم می کند. این سیستم که می تواند با سنسور فوتوسل یا چشمی نیز همراه باشد، دستور حرکت در دو جهت و توقف را به موتور می دهد. فوتوسل های مورد استفاده در این سیستم معمولا دارای فرستنده و گیرنده مادون قرمز بوده که در دو طرف درب نصب شده و وقتی یک جسم این ارتباط را قطع می کند رله ای که در چشمی گیرنده قرار دارد تغییر حالت داده و دستور ایستادن و برگشت درب به بالا را به سیستم کنترل حرکت ارسال می کند.
اغلب موتورهای ساید به همراه سیستم کنترلی خاص خود بفروش می رسند در حالی که این سیستم برای موتورهای توبلار معمولا بصورت جداگانه تهیه می شود. این سیستم می تواند با نصب یک فلاشر در معبر خارجی درب نیز همراه شود تا باز شدن درب و خروج احتمالی یک خودرو را به سایر عابرین هشدار داده و از ایجاد حادثه حین خروج خودرو از پارکینگ بکاهد. نصب فلاشر بر روی درب هایی که جهت خروج خودرو استفاده نمی شوند ضروری نیست.

مزایای کرکره اتوماتیک :

از مزایای استفاده از کرکره اتوماتیک، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• استفاده از تیغه های مرغوب کرکره اتوماتیک که مقاومت بالا در برابر فرسایش دارند، مقرون به صرفه می باشد.
• با استفاده از کرکره اتوماتیک، دیگر سال ها نیاز به رنگ آمیزی و تعویض وجود ندارد .
• کرکره های برقی، هزینه سرویس و نگهداری بسیار کمتری نسبت به کرکره های سنتی دارند .
• رنگ های متنوع کرکره اتوماتیک، باعث طراحی آسان کرکره اتوماتیک در هماهنگی کامل با محیط می شود .
• به دلیل وجود قفل الکترومکانیکی موجود در موتور دستگاه و قفل های برقی دیگری که قابلیت هماهنگی دارند، کرکره اتوماتیک امنیت بالائی داشته و نیازی به کلید و قفل ندارد.
• کرکره اتوماتیک با تیغه های آلومینیومی هیچ گونه محدودیتی در آب و هواهای مختلف ندارد و از خشک ترین تا مرطوب ترین مناطق دنیا می توانند از کرکره اتوماتیک استفاده کنند .
• حرکت کرکره اتوماتیک با استفاده از موتور و تیغه مطلوب هیچ گونه صدایی ندارد .
• طراحی کرکره اتوماتیک به صورتی است که از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند .
• قیمت و هزینه نصب کرکره اتوماتیک در برابر کارائی بالای آن، بسیار مقرون به صرفه است.
• سرعت نصب و اجرای کرکره اتوماتیک بسیار بالاست و باعث کاهش در زمان اجرای پروژه می شود.
• کرکره اتوماتیک هایی وجود دارند که از تیغه های پانچ شده استفاده می کنند و امکان دید طرف دیگر کرکره اتوماتیک را فراهم می کنند.
• با استفاده از سیستم مرکزی کرکره اتوماتیک، می توان کنترل تعداد زیادی کرکره اتوماتیک را تنها با یک ریموت کنترل و فشار یک دکمه در اختیار داشت.
• کرکره اتوماتیک سبب کاهش آلودگی صوتی و تلفات انرژی گرمایش و سرمایش مخصوصا با استفاده از تیغه های فوم دار می شود.
• همچنین با نصب کرکره اتوماتیک، می توانید امنیت فروشگاه خود را تضمین کنید.

کرکره های اتوماتیک پارکینگی – ساختمانی

دید نداشتن به داخل پارکینگ ، قیمت تمام شده پائین ، هم رنگ بودن با نمای ساختمان ، حداقل اشغال فضای پارکینگ ، سازگاری با هر نوع آب و هوا ، تغییر رنگ ندادن در مقابل آلودگی های محیطی و نور خورشید ، شستشوی بسیار آسان ، داشتن قفل مکانیکی درون موتور ، داشتن باطری اضطراری در مواقع قطع برق ، داشتن ریموت به تعداد دلخواه گوشه ای از مزایای این نوع کرکره های اتوماتیک می باشد .

تنظیم بالا و پایین بودن کرکره اتوماتیک

در علم فیزیک برای ایجاد تعادل در سطحی که دارای ارتفاع نامتقارن است از یک محرک قوی در جهت مخالف استفاده می شود تا مانند یک اهرم کنترل کننده عمل کند و مانع ایجاد کشسان مخرب گردد که در بحث تنظیم بالا و پایین بودن کرکره اتوماتیک این موضوع مطرح است.
در هنگام تعبیه و طراحی زیرساختی کرکره اتوماتیک در کنار موتور که محرک اصلی ایجاد حرکت مکانیکی در ان است از یک وسیله الکتریکی محور تحت عنوان سوئیچ کنترلی در بدنه کرکره استفاده می شود که در علم دینامیک موجب تنظیم حد بالا و پایین یک وسیله با وزن بالا می شود.
کرکره اتوماتیک به دلیل دارا بودن ساختار پیچیده در صدر درب هایی با قابلیت اتوماتیک قرار دارد و در بازار تولید و فروش به کرکره های هوشمند معروف است و در انواع ساده ، ضد حریق و ضد سرقت در بازار یافت می شود.
تنظیم بالا و پایین بودن کرکره اتوماتیک نیاز به ابزار پیشرفته ای ندارد و تنها با حضور متخصص در محل و شناخت دقیق قسمت های مختلف این خواسته را محقق می کند.

قیمت هر متر مربع کرکره اتوماتیک چگونه محاسبه می شود؟

ابتدا به بررسی نحوه محاسبه هزینه نهایی می پردازیم و در نهایت به معرفی تک تک عوامل موثر در این محاسبه را شرح می دهیم و لیست قیمت محصولات را برای شما قرار میدهیم. دوستان گرامی، خواهشمندیم جهت بررسی دقیق بدلیل نوسانات قیمت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
قیمت کرکره = هزینه تیغه کرکره اتوماتیک + هزینه موتور کرکره اتوماتیک + هزینه شفت + هزینه نصب و آهنکشی + هزینه آهن + کرایه حمل تا پروژه
هزینه تیغه کرکره اتوماتیک = هزینه روز تیغه کرکره اتوماتیک x مساحت دهنه
قیمت روز تیغه = وزن تیغه در هر متر مربع و قیمت روز انواع تیغه و کیفیت آلیاژ در هر نوع تیغه
مساحت دهنه = عرض دهنه x ( ارتفاع + ۳۰ سانتی متر )
قیمت موتور کرکره اتوماتیک = وزن تیغه در مساحت کل و نوع موتور کرکره اتوماتیک
قیمت نوع موتور کرکره اتوماتیک = مدل کلی موتور و نوع ولتاژ و جنس سیم پیچ و اندازه روتر و نوع گیربکس
قیمت شفت = نوع لوله ( ۸ یا ۱۱ ) و ( قیمت روز لوله در هر متر طول x عرض دهنه )
قیمت نصب و آهن کشی = اندازه دهنه x قیمت و نصب انواع مختلف تیغه در هر متر مربع
هزینه آهن کشی = قیمت روز آهن و قوطی آهنی یا دیگر متعلقات

در قیمت کرکره اتوماتیک چه عواملی تاثیرگذار هستند؟

۱٫ نوع موتور
یکی از عوامل موثر بر قیمت کرکره اتوماتیک نوع موتور آن است. موتورهای کرکره اتوماتیک به دو نوع تقسیم می شوند. موتور ساید و موتور توبولار
موتور توبولار برای کرکره های سبک وزن و کوچک کاربرد دارد. این موتورها از قیمت پایین تری نسبت به موتورهای ساید برخوردار هستند ولی میزان تردد مجاز آن ها نیز کمتر از موتورهای ساید می باشد. همچنین این موتورهای برقی دارای برق اضطراری نیستند و در زمان قطعی برق از خلاص کن دستی استفاده می کنند.
یکی دیگر از خصوصیات این نوع موتور کرکره اتوماتیک این است که این موتورها نسبت به موتور ساید فضای کمتری اشغال می کنند و درون رول کرکره اتوماتیک قرار می گیرند. اگر کرکره اتوماتیک شما نیاز به تردد بالا داشته باشد این نوع موتور کرکره اتوماتیک مناسب نمی باشد. همچنین این نوع موتور برای کرکره اتوماتیک با نهایتا وزن ۱۴۰ کیلوگرم کاربرد دارد و برای کرکره اتوماتیک سنگین وزن مناسب نمی باشد. در صورت خرابی این نوع موتور کرکره اتوماتیک نیاز به تعویض موتور است و این نوع موتورها قابل تعمیر نیستند. همچنین در صورت خرابی و خلاص شدن گیربکس فاقد سیستم پاراشوت جهت جلوگیری از سقوط کرکره اتوماتیک هستند.
موتورهای ساید قوی ترین نوع موتور کرکره اتوماتیک هستند و برای کرکره اتوماتیک با وزن بالا کاربرد دارند. همچنین این موتورها برای مکان هایی که نیاز به تردد بالای کرکره اتوماتیک است کاربرد دارند و در شرایط قطعی برق دارای برق اضطراری هستند. این نوع موتور کرکره اتوماتیک معمولا برای کرکره اتوماتیک سوله ها، مغازه ها و پارکینگ ها تولید می شوند. این موتورها در صورت خرابی امکان تعمیر بدون دستکاری در سایر تجهیزات کرکره اتوماتیک را دارند . تعمیر آنها با سرعت بیشتری نسبت به موتورهای توبولار انجام می شود. این موتورها مناسب برای کرکره اتوماتیک های سنگین تا نهایتا وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم هستند. این موتورها خارج از رول نصب می شوند و فضای بیشتری را نسبت به موتورهای توبولار اشغال می کنند. ایرادی که از این نوع موتور کرکره اتوماتیک می توان گرفت سرعت پایین آنها هنگام باز و بسته شدن است.
۲٫ نوع تیغه
یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت کرکره اتوماتیک نوع تیغه است. نوع عایق، اندازه، جنس و رنگ تعیین کننده میزان قیمت تیغه کرکره اتوماتیک هستند. جنس تیغه کرکره اتوماتیک انواع مختلفی دارد. معمولا پرکاربردترین آنها فولاد، پلی کربنات و آلومنیوم است.
تیغه های آلومینیومی از بیلت آلومنیوم تهیه می شوند. این نوع تیغه ضد خش است و مناسب برای استفاده در سوله ها، مغازه ها و اماکن صنعتی هستند و به دلیل توخالی بودن برای استفاده در منازل مناسب نمی باشند. این نوع تیغه کرکره اتوماتیک در حال حاضر سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است. از مزایای این نوع تیغه می توان به سبک بودن آن اشاره کرد که باعث شده است امکان استفاده از موتورهای سبک تر را فراهم نماید. سبک بودن وزن تیغه در بالا رفتن عمر موتور کرکره اتوماتیک می تواند تاثیرگذار باشد. روش تهیه این نوع تیغه نسبت به سایر انواع آن راحتتر است و کیفیت آن نسبت به قیمت مقرون به صرفه است. این نوع تیغه به دلیل ضد زنگ بودن مناسب برای استفاده مناطق شرجی نیز هستند.
تیغه های گالوانیزه از استحکام بالاتری نسبت به تیغه های آلومنیومی برخوردار هستند. اما این نوع تیغه ها ضد خس نیستند و در صورت خش برداشتن امکان زنگ زدن آنها نیز وجود دارد. کیفیت این نوع تیغه ها به نوع ساخت و رنگی که در آن استفاده می شود می تواند متفاوت باشد. از این نوع تیغه ها برای استفاده در ساختمان های مسکونی و پارکینگ ها استفاده می شوند.
تیغه های گالوانیزه از استحکام بالاتری نسبت به تیغه های آلومنیومی برخوردار هستند. اما این نوع تیغه ها ضد خش نیستند و در صورت خش برداشتن امکان زنگ زدن آنها نیز وجود دارد. کیفیت این نوع تیغه ها به نوع ساخت و رنگی که در آن استفاده می شود می تواند متفاوت باشد. از این نوع تیغه ها برای استفاده در ساختمان های مسکونی و پارکینگ ها کاربرد دارند.
از تیغه های شفاف یا پلی کربنات به دلیل مقاومت بالای آن معمولا در امکان امنیتی استفاده می شوند. این نوع تیغه ها ضد زنگ، ضد خش و ضد آتش سوزی هستند و در رنگ های مختلفی ساخته می شوند و دارای طرح های جذاب و زیبایی ارائه می شوند. به دلیل کیفیت بالا در ساخت این نوع تیغه، قیمت آن نیز از سایر انواع بالاتر می باشد.

سلام، بر روی نام اپراتور کلیک کنید. سپس در پنجره جدید وارد واتس اپ شده و با ما گفتگو کنید.

گفتگو با واتس اپ
Close and go back to page
Back To Top
×Close search
Search