skip to Main Content
تماس با کارشناس فروش 09123649705

برای دریافت کاتالوگ ها و لیست قیمت کلیک کنید.

تاثیر انواع سقف کاذب در زیبایی منزل

تاثیر انواع سقف کاذب در زیبایی منزل

تاثیر سقف در دکوراسیون منزل

سقف خانه تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و دکوراسیون داخلی دارد. بدون شک تاثیر سقف در دکوراسیون منزل کمتر از اجزای دیگر دکوراسیون داخلی نیست. امروزه با کمک سقف کاذب و گچ بری های بسیار زیبا همچنین با کمک نورپردازی‌های جذاب جلوه بسیار ویژه ای به نمای داخلی ساختمان می‌توان داد. باهم انواع سقف کاذب و بطور کلی تاثیر سقف در دکوراسیون منزل را بررسی می‌کنیم.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب سقفی است که از سقف اصلی به حالت تعلیق درآمده است. به عبارت ساده تر، سقف کاذب یک سقف دوم است که دارای ویژگی هایی برای ارتقاء زیبایی شناسی و همچنین برخی از جنبه های عملکردی است. هنگامی که جنبه های بهبود خانه مورد توجه قرار می گیرد، به نظر می رسد یکی از نیازها برای ایجاد فضاهای شیک استفاده از “سقف کاذب” است که به دلیل مزایای آن محبوب شده است. تمایل روی آوردن به آن به این دلیل این بود که می توان کابل ها، سیم ها، کانال های تاسیساتی و ترک ها و سیستم تهویه مرکزی را در سقف کاذب پنهان کرد.

مزایای سقف کاذب:

صاحب خانه های امروزی دیگر با سقف های یکنواخت قدیمی راضی نیستند. آنها سقف های کاذب را فقط به خاطر زیبایی شان، انتخاب نمیکنند. بلکه کاربردی بودن آنها و پنهان کردن وسایل گرمایش و سرمایش است که این سقف ها را جذابتر می کند. شما همچنین می توانید با یک سقف کاذب، عمق یک اتاق را هوشمندانه افزایش دهید. طیف گسترده ی سقف های کاذب نیز از لحاظ رنگ، مواد، اندازه و طراحی، اغلب یک امر فریبنده برای انتخاب یکی از آنها می باشد.

انواع مواد مورد استفاده در سقف کاذب

در ساخت سقف های کاذب چندین ماده مورد استفاده قرار می گیرد. سقف های کاذب گچی، چوبی، فلزی، پلاستیکی، رابیتس و اندود و پی وی سی و… انواع مواد مختلف هستند که در بازار عرضه می شوند. گزینه های اتمام کار سقف نیز مانند نقاشی، کاغذ دیواری و تزئینات اسلب و سقف کششی وجود دارد. سقف گچی یکی از این نمونه ها، گزینه ای اقتصادی و مناسب است که اخیرا بسیار کاربرد دارد. ارزان ترین گزینه دکوراسیون سقف مسطح نیز کاغذ دیواری می باشد. در ادامه برای ایده گرفتن از بهترین مدل های سقف کاذب با گروه معماری آریان همراه باشید.

حتما بخوانید: چند ایده زیبا برای دکوراسیون سقف پذیرایی

مواد و مصالح سقف کناف

سقف کاذب گچی

سقف کاذب گچی، یک سقف سبک وزن، انعطاف پذیر، عایق صدا و حرارت بوده و در برابر آتش و رطوبت مقاوم است. این نوع سقف به شکل تخته های مربعی می باشد که به کمک چارچوب آهنی آویزان می شوند. پانل های گچی سخت و مقرون به صرفه است و به سرعت جایگزین مواد سقف دیگر شده است. سقف های کاذب گچی به دلیل سریع تر ساخته شدن و مزایای دیگری که نسبت به سقف های سنتی دارند، در اکثر ساختمان های اداری و تجاری استفاده می شوند.

سقف کاذب گچ

گچ پاریس مواد اصلی مورد استفاده در ساخت سقف های کاذب است. هنگامی که گچ به درجه خاصی گرم می شود ۷۵ درصد آب آن خارج میشود، گچ پاریس به دست می آید. این گچ دارای هر دو ویژگی زیبایی شناختی و کاربردی می باشد. سقف کاذب گچ پاریس علاوه بر اینکه جذاب بوده، تقریبا هیچ تعمیر و نگهداری نیاز ندارد و عمر طولانی دارد. همچنین آنها عایق بسیار خوبی در برابر گرما و سرما هستند.

سقف کاذب فلزی

فلز یک ماده سخت و با دوام است، که از آن به طور گسترده ای در سقف کاذب استفاده می شود. فلزات مورد استفاده در این سقف ها اغلب آلومینیوم گالوانیزه هستند. در سقف کاذب از جنس آلومینیوم، معمولاً پشت آنرا با پشم شیشه پر می‌کنند. وسایل اتصال در این نوع سقف ‌کاذب، از جنس فولاد گالوانیزه هستند. هزینه ساخت و ساز این نوع سقف کم است. همچنین نصب تعمیر و نگهداری و دسترسی به اعضای پنهان ساختارآن، آسان است. زیرا پانل ها به راحتی قابل جابجایی و اتصال مجدد می باشند. این پانل های فلزی همراه با مواد عایق ساخته می شوند.

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی با توجه به بافت و الگوی طبیعی آن به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرد. سقف کاذب چوبی به دلیل هزینه زیاد، در مراکز و بیمارستان ها استفاده نمی شود، اما می تواند در ساختمان های مسکونی نصب شود. در این نوع سقف‌، دور سقف با چهار تراش چوبی مناسب کلاف کشی و تراز ‌می‌شود‌. سپس لمبه کوبی‌ اجرا می شود. این نوع سقف دارای معایب بسیاری از جمله عدم مقاومت در برابر آتش سوزی و تمایل به کمانش تخته چوب ها می باشد.

سقف کاذب با رابیتس و اندود

رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم آرماتور بندی به تیرهای فلزی سقف متصل میگردند. از مزایای این ماده ی سقف کاذب این است که ملات‌ها به آن می‌چسبند و ترک برنمی‌دارند‌. رابیتس‌ در دو نوع مسطح برای دهانه های کوچک و برجسته برای دهانه‌های بزرگ تولید می شود. رابیتس برای اندود روی کانال ها و تأسیسات به کار می رود.

سقف کاذب شیشه ای

یکی از انواع سقف کاذب مورد استفاده، نوع شیشه ای آن است که اغلب در فضاهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده غیر بلوری، شکننده و شفاف است. اما می توان این ویژگی را تغییر داد تا آن را با استفاده از برخی مواد افزودنی، غیر شکننده و غیر شفاف ساخت. این نوع سقف ظاهر زیبایی به ساختمان می بخشد. سقف کاذب شیشه ای، وزن زیادی نسبت به انواع دیگر آن دارد. بنابراین رعایت موارد ایمنی در حین اجرا و زیر سازی آن ضروری است.

سقف کاذب پارچه ای

مواد مورد استفاده در این نوع سقف کاذب، چرم یا پارچه است. با توجه با اینکه این مواد توسط انسان ساخته می شوند، می توان آنها را در هر شکل و طراحی بدون محدودیت تولید کرد. این نوع سقف با تنوع زیاد از نظر زیباییشناختی تاثیر بسزایی در بهبود دکوراسیون ساختمان دارد. از آنجا که، این نوع سقف گرد و غبار را جمع می کند، تنها در چادرهای موقتی یا سایر ساختمان های موقت استفاده می شود.

مخفی کردن دستگاه های تهویه مطبوع

همانطور که ذکر شد، سقف های کاذب می تواند وسایل تهویه مطبوع و کانال ها را پنهان کند. دکوراسیون سقف این فضا نیز نمونه ای با این ویژگی است. در این رستوران سقف های کاذب که به صورت چند تکه به کار رفته اند، تا حدی مانع در معرض دید قرار گرفتن کانال ها و لوله ها می شوند.
ایجاد زیبایی منحصر به فرد
در این دکوراسیون، سقف کاذب گچ، سقف اصلی را تقویت می کند، زیبایی آن را افزایش داده و بسیار مفید است. این سقف به طور کامل با پانل گچی طراحی شده و دارای روشنایی در اطراف لبه های آن است.

هماهنگ با طرح فضا

دکوراسیون سقف کاذب در این اتاق با یک لوستر شیک در وسط آن که فضا را به طور کامل همانند نور خورشید روشن می کند، تکمیل شده است. مبلمان ​​نیز همانند سقف مجلل و شیک انتخاب شده اند. این هماهنگی اجزا، یک محیط منحصر به فرد ایجاد کرده است.

طرح های منحنی

یک سقف کاذب با طرح های منحنی خاص، به طور کامل می تواند جذابیت محیطی را که فاقد تزئینات در دیوارهای داخلی است، به عهده بگیرد. به عنوان مثال، گنجاندن یک سقف با طرح منحنی در فضای مرکزی اتاق نشیمن مطمئنا حال و هوای اتاق را تغییر می دهد.

طرح های خلاقانه

برای تقسیم دو قسمت فضای نشیمن و فضای پذیرایی که در اینجا نشان داده شده است، یک سقف کاذب تعریف شده است. در حالی که قسمت بالای پذیرایی سقف کناف و چراغهای  LED تا دیوار ادامه داشته، مبل ها در فضای نشیمن با چراغ های شیک روشن می شود.

سقف راهروها

سقف کاذب براق و زیبا مانند این نمونه می تواند یک محیط بسیار شیک در راهروها ایجاد کند. از سقف کاذب در راهروهای هتل ها یا مراکز تجاری، معمولا برای مخفی کردن کانال های تاسیساتی استفاده می شود.

سقف فضاهای تجاری

سقف کاذب می تواند نگاه و احساس فضای تجاری مانند نمایشگاه ها و مغازه ها را دوباره تعریف کند. به عنوان مثال این فروشگاه با سقف خاص خود شما را در مسیر هدایت میکند. این همچنین به عنوان محفظه چراغ ها و جاذب صدا عمل می کند.
اگر چه در ابتدا ممکن است اضافه کردن سقف کاذب به دکوراسیون داخلی خانه تان یک پیشنهاد گران قیمت به نظر برسد، اما در طولانی مدت می بینید که ویژگی های متمایز و همچنین زیبایی آن، ارزش صرف هزینه را دارد. بنابراین جای تعجب نیست که این سقف ها، یک بخش جدایی ناپذیر از هر طراحی داخلی را تشکیل دهند. برای اجرای سقف های کاذب با بهترین طرح و مدل ها با گروه معماری حفاظ سازه که تخصص خورد را در این زمینه به اثبات رسانده است، تماس بگیرید.
برای اطلاع از نصب و ساخت انواع سقف شیروانی اینجا کلیک کنید

سلام، بر روی نام اپراتور کلیک کنید. سپس در پنجره جدید وارد واتس اپ شده و با ما گفتگو کنید.

گفتگو با واتس اپ
Close and go back to page
Back To Top
×Close search
Search