skip to Main Content
تماس با کارشناس فروش 09123649705

برای دریافت کاتالوگ ها و لیست قیمت کلیک کنید.

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته –  با گسترش دائمی ابزار های حفاظتی و نظارتی، دیگر نیازی به معرفی دوربین مدار بسته نیست. با استفاده از این محصول می توانید محل کار و یا خانه خود را از راه دور کنترل نمایید. در این مقاله تصمیم داریم انواع دوربین های مداربسته را معرفی کنیم، ویژگی های آن ها را فهرست کنیم و مجموعه ای فراهم آوریم که با استفاده از آن بتوانید مناسب ترین دوربین را با توجه به موقعیت خود انتخاب کنید. بهترین دوربین مدار بسته دوربینی است که بیشترین تناسب ممکن را با نیاز شما دارد و برای انتخاب آن، باید به چند مورد توجه داشته باشید.

دوربین مدار بسته

استفاده در روز یا شب
اندازه تصویر
فاصله جسم از دوربین
اندازه جسم
محل نصب دوربین
تعداد دوربین ها
امکانات کابل کشی
وضوح تصویر مورد نیاز (رزولوشن تصویر برای شناسایی چهره افراد)
دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته

برای انتخاب محصول باید به شرایط محلی که قرار است دوربین مورد استفاده قرار گیرد توجه ویژه داشته باشید. فروش دوربین مداربسته با مقایسه برند ها به همراه قابلیت هایشان و قیمت دوربین مداربسته ارائه شده مطرح می گردد. در این حالت باید به فاصله کانونی لنز دوربین که تعیین کننده میدان دید دوربین است، توجه خاص داشته باشد؛ چرا که یک خصوصیت مهم به شما می رود. هرچه فاصله کانونی کمتر باشد، میدان دید شما گسترده تر می گردد و هرچه این فاصله را بیشتر کنید عمق دید افزایش می یابد، یعنی فواصل دورتری قابل مشاهده هستند. این مورد برای شرایطی که تسلط به محیط دور دست اهمیت داشته باشد، قابل توجه است. پس اگر می خواهید فواصل دور را با دوربین خود مشاهده کنید به دنبال دوربینی با فاصله کانونی بلندتر باشید.

دوربین های مداربسته بر اساس شکل ظاهری، محل و شرایط مورد استفاده، نوع انتقال تصویر و ویژگی و کارکرد هایشان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه مطلب به معرفی آن ها می پردازیم:

دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته بر اساس نحوه انتقال تصویر

انتقال تصویر در دوربین های مداربسته cctv بر بستر های گوناگون انجام می شود و بر همین اساس به دسته های مختلف تقسیم می شوند. انواع این دوربین ها عبارتند از:

دوربین مداربسته تحت شبکه IP
دوربین مداربسته AHD
دوربین مداربسته HDCVI داهوا
دوربین مداربسته HDTVI توربو اچ دی هایک ویژن
دوربین مداربسته آنالوگ
دوربین مداربسته بی سیم
با توجه به شرایط خود، کیفیت تصویر و دیگر المان ها، کامل ترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب انواع این دوربین ها را معرفی می کنیم:

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

کیفیت تصویر دوربین مداربسته آی پی در مقایسه با دوربین های آنالوگ بسیار بالا تر است. برای تشخیص کیفیت در دوربین مدار بسته تحت شبکه از واحد پیکسل استفاده می شود. دوربین های ۲ و ۳ مگاپیکسلی می توانند تصاویری با کیفیت بسیار بالا ارائه دهند. برخی از انواع دوربین مدار بسته IP قادرند کیفیتی بسیار بالاتر در حدود ۲۰ مگا پیکسل نیز ارائه دهند. با استفاده از دوربین های IP که کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند، می توان جزئیات فراوانی در مورد سوژه را به دست آورد. این کیفیت بالا بخاطر استفاده از کابل Cat5 و Cat6 می باشد که دلیل اصلی بالا بودن قیمت دوربین مداربسته IP است، پس اگر به دنبال تصویر با کیفیت بالا و جزییات فراوان هستید، قیمت دوربین مداربسته اهمیت زیادی برایتان ندارد و محدودیت سیم کشی دوربین ندارید، از بین دوربین های مداربسته آی پی یکی را انتخاب کنید، چرا که در میان این گروه دوربین مداربسته ارزان مشاهده نمی کنید.

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا این قابلیت را دارد که با استفاده از سیستم تشخیص حرکت motion detector تنها در هنگامی روشن شوند و تصاویر را ضبط کنند که یک حرکت را تشخیص داده باشند. این قابلیت در این دوربین ها به سادگی و با استفاده از تعدادی نرم افزار، قابل اجراست و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف حجم هارد خواهد داشت. از دیگر برند های این محصولات می توان به دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن و دوربین مداربسته IP ویووتک اشاره کرد.

دوربین مداربسته AHD

عمده تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ با دوربین مداربسته AHD در کیفیت تصویر آن است. حداکثر کیفیت دوربین های آنالوگ ۹۶۰H است اما دوربین AHD در بدترین حالت قادر است با کیفیت ۷۲۰P تصویر برداری نماید؛ این مقدار حداقل یک سوم بیشتر از بهترین دوربین آنالوگ می باشد. این اندازه، تمام توان دوربین های AHD نیست و حتی می تواند تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰P یا ۲ مگاپیکسل ارائه کند. در نظر داشته باشید که برای ضبط تصاویر این دوربین مداربسته نیاز به دستگاه دی وی آر دارید. پس اگر می خواهید تصاویر با کیفیت با قیمت مناسب در اختیار داشته باشید، خرید دوربین ahd بهترین انتخاب برای شما است. شما می توانید در صفحه دوربین مداربسته ای اچ دی در فروشگاه دی سی ای کالا از اطلاعات بسیار مفیدی در مورد این نوع دوربین ها مطلع شوید و انواع دوربین ها را مشاهده کنید. به علاوه می توانید در بخش پکیج دوربین مداربسته در فروشگاه آنلاین دوربین مداربسته hefazsaze انواع پک دوربین ahd را مشاهده کرده و با استفاده از فیلتر های کشویی در سمت راست کاتالوگ، مناسب ترین دوربین را انتخاب کنید. از با کیفیت ترین برند های این دسته می توان دوربین پرادا، دوربین اسپرادو، دوربین مداربسته سیماران و دوربین ahd سامسونگ را معرفی کرد. شما می توانید در این سایت از به روز ترین قیمت دوربین مداربسته ahd مطلع شوید.

دوربین مدار بسته HDCVI داهوا

High Definition Composite Video Interface نوع جدیدی از دوربین های مداربسته می باشد که تنها توسط شرکت داهوا تولید می گردد. در این سیستم بدون نیاز به کابل کشی مجدد، سیستم آنالوگ بر روی سیستم HD منتقل می شود. در این مجموعه کیفیت تصویر بر حسب مگاپیکسل سنجیده می شود، کابل کشی آن بر بستر کواکسیال انجام می پذیرد و ضبط تصاویر آن با دستگاه HCVR می باشد. در دوربین مدار بسته HDCVI اطلاعات صوتی و تصویری هر دو بر روی یک رشته کابل مشترک کواکسیال منتقل می گردند و به دلیل استفاده از فرکانس پایین و عدم فشرده سازی تصویر، میزان کاهش وضوح، نویز و پرش تصویر، بسیار پایین می باشد.

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته hdcvi داهوا

سیستم دوربین مداربسته HDCVI رقیب مستقیم دوربین AHD و HDTVI توربو اچ دی هایک ویژن به شمار می رود. همانطور که از این ویژگی ها مشخص است، این محصول بسیار خاص و ویژه است. دوربین مدار بسته داهوا در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از فینالیست های جایزه بزرگ GTI آلمان که هر سال به دوربین مداربسته با بالاترین فناوری اعطا می شود، برگزیده شده بود. اگر می خواهید دوربین با کیفیتی داشته باشید که در کنار قیمت مناسب از یک برند خاص باشد، خرید دوربین HDCVI داهوا گزینه مناسبی برای شما است. قیمت دوربین داهوا متناسب با ویژگی های آن متغیر می باشد.

دوربین مداربسته HDTVI توربو اچ دی هایک ویژن

ویژگی اصلی این تکنولوژی امکان دسترسی به روزولوشن ۱۰۸۰p و ۷۲۰p است. به علاوه می توانید سیستم آنالوگ را بدون نیاز به تغییر در بستر آن، به HDTVI تغییر دهید و بدون تاخیر، تصاویر را دریافت کنید. به علاوه امکان انتقال تصاویر از طریق کابل RG59 تا حداکثر فاصله ۵۰۰ متر نیز بهینه شده است. نصب، راه اندازی و عیب یابی دوربین مداربسته هایک ویژن نیز به سادگی صورت می گیرد. در حال حاضر امکان استفاده از این تکنولوژی با رزولوشن ۱، ۱٫۳ و ۲ مگاپیکسل ممکن می باشد. تفاوت اصلی سیستم HDTVI با سیستم TVL دوربین آنالوگ در ضبط اطلاعات آن در یک چیپ دیجیتالی است که اطلاعات پس از کدگذاری برای انتقال آماده می شوند. اطلاعات HDTVI از طریق کابل کواکسیال یا کابل دو زوج، به دی وی آر می رسند. خرید دوربین مداربسته هایک ویژن به واسطه اینکه پرفروش ترین برند دوربین مداربسته در دنیا است، یک انتخاب بسیار عالی به شمار می رود.

دوربین مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن

دوربین مداربسته آنالوگ
کیفیت تصاویر در این نوع دوربین مداربسته نسبت به دو مورد دیگر معرفی شده، سطح پایین تری دارد و بر اساس تی وی لاین (حداکثر تا ۹۶۰) سنجیده می شود. اینکه دوربین مداربسته آنالوگ را در این صفحه معرفی کردیم، صرفا برای تکمیل فهرست انواع دوربین مداربسته می باشد، چرا که امروزه با روی کار آمدن انواع دوربین های با کیفیت، دوربین آنالوگ نقش مهم و پر رنگِ گذشته را ندارد.

انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری و کارکرد
اگر بخواهیم فهرستی از دوربین های مداربسته و فرم آن ها تهیه کنیم، در نهایت به مجموعه زیر خواهیم رسید:

دام
اسپید دام
بولت
بی سیم
باکس
پین هول
مکعبی
چشم ماهی
پانوراما
هر کدام از این دوربین ها، با توجه به شرایط شما و نیاز به استفاده از دوربین در محیط داخلی یا خارجی، میدان دید مد نظر و دیگر المان ها، انتخاب می شوند. در ادامه این مطلب معروف ترین دوربین های این فهرست را معرفی می کنیم:

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته دام Dome CCTV

این دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری و فرم بدنه نام گذاری شده اند. کلمه Dome در زبان انگلیسی به معنای گنبد است و شکل کروی و گنبد مانند این دوربین کاملا متناسب با نام آن است. دوربین مداربسته دام عموماً کاربردهای غیر صنعتی دارند و بیشتر در فضای داخلی نصب می شوند، اما در بین آن ها می توانید نمونه خارجی نیز پیدا کنید. دوربین های دام معمولاً دید در شبی با برد متوسط دارند. می توان با توجه به شرایط، از دوربین دام مادون قرمز و یا دوربین دام ضد وندال استفاده نمود. به طور کلی جهت تصویربرداری این نوع دوربین برای بیننده مشخص نیست. اکثر این دوربین‌ها دارای لنز واید می باشند. برخی از دوربین های دام امکان چرخش و یا زوم را نیز دارا هستند. پس می توانید برای محیط داخلی از دوربین دام استفاده کنید.

دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome/ PTZ CCTV

دوربین مداربسته اسپید دام شکل کامل تری از دوربین دام است با این تفاوت ویژه که قابلیت چرخش افقی، عمودی و حتی زوم را به وسیله کنترلر و کی بورد و یا به طور اتوماتیک دارند (Pan Tilt Zoom) و همین خصوصت باعث می شود که در واقع کاملترین دوربین مدار بسته رنگی باشند. از ویژگی های اصلی آنها سرعت بالا است که می تواند تا ۳۶۰ درجه در ۱ ثانیه برسد. دوربین های اسیپد دام قابلیت کارکرد در محیط هایی با دمای ۳۵- تا ۵۰ درجه را دارند. اگر به دنبال امنیتی خاص و ویژه هستید دوربین مداربسته اسپید دام را انتخاب کنید.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته بولت Bullet CCTV
دوربین های بولت به خاطر شکل و اندازه شان نام گذاری شده اند. این دوربین ها برای فضاهای خارجی طراحی شده اند و پوشش ضد آب آنها، دوربین مداربسته بولت را برای کارکرد در شرایطِ بدِ محیطی نیز فراهم می کند. به علاوه دوربین های بولت با استفاده از نور مادون قرمز قابلیت تصویربرداری در شرایط بد نوری و تاریکی را نیز دارند. این نوع از دوربین ها اندازه نسبتاً کوچکی دارند (۲ تا ۲٫۵ اینچ) و به خاطر لنز ثابت شان، میدان دید محدودی دارند. به خاطر عملکرد لنز و فیلتر دوربین، ممکن است بخشی از گوشه های تصویر به دست آمده، حذف شود.

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بی سیم Wireless
این دوربین ها همانطور که از نامشان پیداست از طریق اینترنت به شکل بی سیم به سرور مرکزی متصل می شوند و نیازی به سیم کشی پیچیده و طولانی ندارد به همین دلیل علاوه بر کاهش هزینه ها نصب آسانی نیز دارند. دوربین مداربسته بی سیم انواع مختلفی دارد، در نوع آنالوگ آن برای انتقال اطلاعات خود باید ابتدا تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل کند و بعد آنها را ارسال نماید، با اینکه قیمت دوربین مداربسته وایرلس آنالوگ، نسبتا پایین است، ولی استفاده از آنها امروزه به شدت محدود شده است. امروزه استفاده از دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه IP افزایش یافته است زیرا شما به راحتی می توانید تنها با اتصال به شبکه اینترنت دوربین مداربسته وایرلس خود را راه اندازی نمایید. با خرید دوربین وایرلس می توانید حجم بیشتری از اطلاعات را با سرعت و کیفیت بالا ارسال نمایید. همکاران ما در بخش فروش دوربین مداربسته دی سی ای کالا می توانند در مورد شرایط خرید و قیمت دوربین مداربسته بی سیم به شما بهترین راهنمایی را ارائه کنند.

دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته پین هول Pinhole CCTV
دوربین های پین هول که به دوربین های مخفی نیز معروف هستند، به خاطر اندازه کوچکشان قابلیت نصب و تصویربرداری در هر مکانی را دارند. لنز این دوربین ها ثابت است، اما شکل های دوربین پین هول متنوع می باشد. این دوربین ها مناسب دید در شب نیستند و برای تصویربرداری در شب باید از منبع نور مادون قرمز جداگانه ای استفاده نمود. برای خرید دوربین مداربسته پین هول می توانید به سادگی با همکاران ما در بخش فروش دی سی ای کالا اقدام کنید.

دوربین مداربسته مکعبی Cube CCTV

این نوع از دوربین ها به خاطر ثابت بودن فاصله کانونی، و پشتیبانی کم از ثبت تصاویر درشب، هزینه بالایی ندارند و مناسب مناطق مسکونی و کسب و کار های کوچک هستند. این دوربین ها بیشتر مناسب محیط های داخلی هستند. دوربین های مکعبی رایج ترین انواع دوربین ها برای سیستم های بی سیم هستند. دوربین های کیوب برای شرایط و موقعیت های خاص استفاده می شود و از انواع آن می توان به دوربین مداربسته IP ویووتک اشاره کرد.

سیستم های ضبط تصاویر
برای ضبط کردن تصاویر دریافتی از دوربین های مداربسته نیاز به دستگاهی مجزا دارید، بسته به نوع دوربین تان می تواند DVR یا NVR باشد. دستگاه (DVR (Digital Video Recording قابلیت ضبط، پخش و انتقال تصاویر را دارد. همینطور می توان با اتصال دستگاه دی وی آر به یک مانیتور، تصاویر چند دوربین (۴ تا ۳۲ دوربین) را بر روی یک صفحه مشاهده کرد. می توان با تنظیم DVR نور، رنگ، زمانبندی و نوع تصاویر ضبط شده را کنترل نمود. دستگاه (NVR (Network Video Recording وظایفی مشابه DVR ها دارد، با این تفاوت که تنها برای دوربین های IP یا تحت شبکه به کار می رود.

اتصال دوربین مداربسته به گوشی تلفن همراه

شما می توانید تصاویر دوربین مداربسته خود را بر روی گوشی تلفن همراه تان نیز مشاهده کنید، به این ترتیب کنترل فوق العاده ای بر محیط و شرایط خواهید داشت. تنها نکته مهم و مورد نیاز برای این فرایند، وجود خروجی LAN در پشت دستگاه ضبط کننده شما است که اکثر دوربین های امروزی این ویژگی را دارند. با نصب اپلیکیشن دوربین خود بر روی تلفن همراه، می توانید تصاویر آن را از راه دور مشاهده و کنترل کنید.

اتصال دوربین مداربسته و موبایل

اتصال دوربین مداربسته به آیفون تصویری
شما می توانید آیفون تصویری خود را نیز به دوربین مداربسته متصل نمایید. به این شکل که اگر آیفون شما دارای یک یا چند خروجی اضافی به جز پنل اصلی باشد، می توانید آن را به دوربین مداربسته هم متصل کنید. دوربین مداربسته را در راهرو، پارکینگ، انباری، لابی یا… قرار دهید و آن را به آیفون یا مانیتور تصویری خود متصل کنید، با فشردن یک کلید بر روی مانیتور خود، می توانید تصاویر دوربین مداربسته را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید. در نظر بگیرید که شما فقط می توانید تصاویر را مشاهده کنید و برای ضبط آن به دستگاه DVR یا NVR نیاز دارید، مدل های استثنا در این مورد ۱۹۱۰ تابا و K77-UA کالیوز می باشد.

دوربین مدار بسته

خرید دوربین مداربسته از فروشگاه آنلاین حفاظ سازه

در فروشگاه Hefazsaze می توانید انواع بی شماری از دوربین های مداربسته را ببینید، با توجه به مطالب بالا، می توانید به سادگی دوربین مورد نظر خود را از صفحات ویژه شان انتخاب کنید. به علاوه شما امکان خرید پکیج دوربین مداربسته را نیز دارید که به این ترتیب می توانید از تخفیف بسیار خوبی نیز برخوردار شوید. همچنین فروش تجهیزات و متعلقات دوربین مداربسته (اعم از سیم و کابل دوربین مداربسته، منبع تغذیه دوربین و هارد اینترنال و…) نیز در فروشگاه دی سی ای کالا ممکن شده است. با کارشناسان بخش فروش در بخش تماس با ما ارتباط بگیرید تا بهترین راهنمایی را در اختیار شما بگذارند.

روش نصب دوربین مدار بسته
همانطور که در بالا گفته شد دوربین مدار بسته انواع و اقسامی دارد که هر یک به گونه ایخاص نصب و تنظیم می شوند. اما اگر بخواهیم به صورت سریع و گذرا روش نصب دوربین ها را بگوییم ما آنها را به سه دسته تقسیم می کنیم که هر یک آموزش جداگانه ای می طلبد.

نصب دوربین های آنالوگ (AHD- HDCVI – HDTVI)

منظور از سیستمهای آنالوگ، دوربین و دی وی آری است که بر پایه کابل کواکسیل نصب میگردد و ممکن است تصاویری با کیفیت پایین TVL و یا تصاویری با کیفیت بالا مثلا ۶ مگاپیکسلی ارائه دهند. در گذشته سیستمهای آنالوگ کیفیت مناسبی نداشتند و کیفیتی در حدود ۰٫۰۳ مگاپیکسل خروجی میدادند اما در سالهای اخیر شرکتهای مختلفی تکنولوژی های جدیدی عرضه نموده اند که در همان بستر آنالوگ کیفیت بالای مگاپیکسلی رد و بدل شود. مهمترین این تکنولوژی ها AHD، HDCVI و HDTVI است. روش اتصال دوربین مدار بسته آنالوگ به دی وی آر به این صورت است که می بایست از هر دوربین یک کابل کواکسیل تا دی وی آر کشیده شده و در هر سمت آن یک فیش BNC نصب گردد. برای تغذیه دوربین ها می توان کنار هر دوربین یک آداپتور ۲ آمپر مجزا به کار برد و یا اینکه در کنار دی وی آر، یک درایو تغذیه آمپراژ بالا برای تمام دوربین های مداربسته استفاده شود و از یک کابل ترکیبی برای برق و تصویر استفاده گردد.

دوربین مدار بسته

طریقه نصب دوربین های مدار بسته شبکه یا آی پی

برای نصب دوربین های تحت شبکه نیز همانطور که از نامشان پیداست می بایست از کابل شبکه یا Cat استفاده نمود. این دوربین ها به طور پیش فرض از کیفیت بالایی برخوردارند و محدودیتی برای مگاپیکسل بالا ندارند. سیم کشی برای این دوربین ها به این صورت است که می توان به مانند دوربین های آنالوگ برای هر دوربین یک کابل مجزا کشید و همه سیمها را کنار NVR به یک سوئیچ شبکه وصل کرد. روش دیگر به این صورت است که برای اماکنی که در مسافتهای طولانی است از یک کابل استفاده شود و کنار هر دوربین از یک سوئیچ استفاده گردد. برای تغذیه دوربین مدار بسته آی پی هم می توان ار یک آداپتور کنار دوربین و یا یک سوئیچ POE استفاده نمود که در روش دوم نیاز به کابل کشی مجدد نم باشد.

طریقه نصب دوربین مدار بسته وایرلس

همان ابتدا بگوییم که دوربین وایرلس یکی از شاخه های دوربین آی پی می باشد. برای این دوربین ها از یک سیستم ارسال کننده بی سیم و یک دریافت کننده بیسیم استفاده می گردد. برای راه اندازی این نوع دوربین ها تنها به تغذیه دوربین و NVR نیاز است و کابل اتصالی بین این دو وجود ندارد. برای نصب دوربین وایرلس، دوربین ها را در مکان مناسبی که مورد نظر می باشد نصب نمایید، توجه داشته باشید که دوربین در محدوده ی آنتن دهی NVR باشد تا تصویر بدون لگ و مشکل به دستگاه انتقال یابد. تغذیه دو طرف را وصل کنید و تصویر را در صفحه نمایش دریافت نمایید.

برای اطلاع از سیستم حفاظ روی دیوار آهنی با ما در تماس باشید.

نصب دوربین مداربسته – دوربین مداربسته (نصب انواع دوربین مداربسته)

نصب دوربین مداربسته و استفاده از انواع دوربین مداربسته با گسترش ابزارهای نظارتی و حفاظتی، جایگاه ویژه خود را پیدا کرده، قیمت نصب دوربین مداربسته در مجموعه حفاظ سازه جزو نازلترین هزینه های نصب می باشد و امروزه از دوربین مداربسته در فروشگاه ها، اداره ها، مغازه ها و بسیاری از اماکن مورد نیاز استفاده می کنند. مجموعه حفاظ سازه هم در خصوص نصب کرکره برقی، نصب دزدگیر اماکن، نصب جک درب، نصب راه بند، نصب درب ریلی، نصب درب شیشه ای سکوریت هم خدمات شایانی را با نازلترین قیمت ارائه می دهد.
حفاظ سازه به شما توصیه می کند که درخصوص سفارش دوربین مداربسته به مواردی چون محل نصب دوربین، امکانات کابل کشی، استفاده در روز یا شب، اندازه تصویر، فاصله جسم از دوربین، تعداد دوربین ها و وضوح تصویر مورد نیازتان توجه کنید. مجموعه حفاظ سازه آماده خدمت رسانی در خصوص تولید، راه اندازی و نصب انواع دوربین مداربسته می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۲۳۶۴۹۷۰۵ تماس بگیرید.

نصب دوربین مداربسته :

نصب دوربین مداربسته در منزل موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث می‌شود فرد با خاطری آسوده هنگام سفر و دوری از خانه، به مشاهده و بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته و ذخیره شده روی دستگاه DVR (با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر) بپردازد. پروسه تحقیق، انتخاب، خرید و نصب سیستم‌های امنیتی نظارت تصویر می‌تواند جذاب باشد. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید، به شرطی که در منابع درستی به تحقیق پرداخته و از مشاوران با مهارت و دانش و صحیحی کمک گرفته باشید. قبل از اینکه بخواهید نصب دوربین مدار بسته را انجام دهید باید با شناخت نیازها و همچنین مکان هایی که نیاز به دوربین دارد اقدام به خرید دوربین مداربسته کنید لازم است بدانید هر دوربین دارای ویژگی های خاص خود می باشد و انواع مختلفی از دوربین ها در بازار موجود می باشد شما ممکن است در مکانی بخواهید دوربین نصب کنید که قادر به سیم کشی نباشید برای این منظور باید از دوربین مداربسته بیسیم استفاده کنید یا همچنین ممکن است بخواهید دوربین برای مکانی قرار دهید که نیاز به تصویر برداری ۳۶۰ درجه باشد که باید به دنیال یک دوربین ۳۶۰ درجه باشید و یا موارد دیگر… شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که بهتر است نصب دوربین مداربسته را خودمان انجام بدهیم یا نصب را به نصاب سیستم دوربین مداربسته حرفه ای بسپاریم؟
پاسخ این سوال بسته به اطلاعات و توانایی های شما دارد . اگر در مورد نحوه انتخاب دوربین مناسب و نحوه انتخاب دستگاه مناسب جهت ضبط تصاویر دوربین های مداربسته اطلاعات کافی دارید و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار دارید با مطالعه ادامه این مطلب به احتمال قوی می توانید سیستم دوربین مداربسته خود را نصب و راه اندازی کنید ولی این را مد نظر داشته باشید با کمی هزینه بیشتر می توانید از یک نصاب حرفه ای جهت نصب دوربین مداربسته استفاده کنید و اطمینان داشته باشید دوربین های شما بصورت استاندارد، اصولی و تمیز نصب خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های نصب بهتر پیشنهاد می شود. برای مشاوره در مورد نصب دوربین مداربسته با ۰۹۱۲۳۶۴۹۷۰۵ تماس بگیرید.

نصب دوربین مداربسته

اقدامات لازم قبل از نصب دوربین مدار بسته :

برای نصب سیستم دوربین مدار بسته موارد متعددی باید رعایت شود، از جمله مواردی که باید به آنها توجه داشته باشیم، تعداد و نوع دوربین های مدار بسته، قیمت محصولات و هزینه نصب و راه اندازی، محل دقیق نصب دوربین ها ، نوع کابل ها و تجهیزات جانبی ، نحوه کابل کشی و مسیر های مناسب و چندین و چند مورد دیگر است. یک نکته ی حیاتی آموزش است. نحوه کار کردن با سیستم مدار بسته باید ساده و قابل فهم باشد. با پیشرفت سیستم های هشدار دهنده و نظارتی ، امروزه محصولاتی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند که کار کردن با آنها برای کاربر ساده و راحت باشد. در ادامه به صورت گام به گام مراحل نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته را توضیح خواهیم داد. بخاطر داشته باشید که نصب و راه اندازی سامانه مدار بسته یک امر کاملا تخصصی است و استاندارد های ویژه خود را دارد که از عهده هر نصاب و تکنسینی بر نمی آید. در پکیج آموزش طراحی و جانمایی ایران سکوریتی، با نحوه طراحی ،جانمایی و برآورد پروژه بطور کامل آشنا می شوید.

اجزای تشکیل دهنده دوربین مدار بسته :

دوربین مدار بسته، یک دستگاه الکترونیکی است که تصاویر را دریافت کرده و آن ها را به اطلاعات دیجیتالی تبدیل می کند. دوربین مدار بسته معمولا برای کنترل و نظارت بر اماکن و ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
دوربین مدار بسته انواع مختلف دارد و فناوری تولید و ساخت این دستگاه ها روز به روز در حال پیشرفت است. جدیدترین مدل دوربین مدار بسته، دوربین های تحت شبکه یا IP است. این نوع دوربین بر اساس سیگنال شبکه اینترنت کار می کند. دسته دیگری از دوربین های مدار بسته، نوع آنالوگ است. این دوربین ها قابلیت های کمتری نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه دارند. انواع دوربین مدار بسته دام، بولت، صنعتی، پانوراما و …، از بخش های مختلفی تشکیل شده است.
تجهیزات و قطعات مختلفی در ساخت این دوربین ها به کار رفته است. تمام این قطعات، پیچیدگی های مخصوص به خود را دارند؛ لذا برای استفاده از آن ها باید از تمام بخش های سخت افزاری و نرم افزاری آن ها به خوبی آگاهی داشت. متخصصین فنی دوربین مداربسته، در این امر افراد ماهر و با تجربه ای هستند. در این مقاله سعی داریم در مورد اجزای دوربین مدار بسته و تجهیزات مورد نیاز برای نصب این دستگاه ها مطالبی را بیان کنیم.

انواع دوربین مداربسته جهت نصب:

• دوربین مدار بسته آنالوگ
• دوربین مداربسته AHD
• دوربین مداربسته HDCVI
• دوربین مداربسته HDTVI
• دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP
• دوربین مداربسته دام
• دوربین های مدار بسته HD
• دوربین مداربسته بولت
• دوربین مداربسته فیش ای یا چشم ماهی
• دوربین مداربسته حرارتی یا ترمال
• دوربین مداربسته مینیاتوری و پین هول
• دوربین مداربسته سیمی
• دوربین مداربسته بیسیم
• دوربین مداربسته اسپیددام یا PTZ

اجزای اصلی سیستم دوربین مدار بسته چیست؟

همانطور که می دانید برای اینکه یک سیستم مدار بسته برای کنترل و نظارت بر یک مکان نصب شود، نیاز به تهیه وسایل و تجهیزات نصب است. اما نکته قابل توجه آن است که اگر از نوع دوربینی که می خواهیم در یک مکان نصب کنیم اطلاع درستی نداشته باشیم، در انتخاب و خرید تجهیزات نصب و راه اندازی آن ها با مشکل مواجه می شویم.

تجهیزات مورد نیاز سیستم برای انواع دوربین های مداربسته :

۱٫ دوربین مداربسته که وظیفه دریافت و ثبت تصاویر را داراست. ۲٫ دستگاه ضبط تصاویر که وظیفه آن مدیریت و ضبط تصاویر می باشد. ۳٫ هارد دیسک(HDD) که وظیفه ثبت و ضبط تصاویر را بر روی خود دارد که با توجه به نیاز مدت زمان ضبط تصاویر انتخاب می کنیم. ۴٫ کابل که برای انتقال تصویر و برق استفاده میشود و به دو صورت ترکیبی و یا جدا هستند. ۵٫ منبع تغذیه (آداپتور) از آنجایی که کلیه دوربین ها با برق ۱۲ ولت کار میکنند کار آداپتور این است که برق ۲۲۰ ولت شهری را به ۱۲ ولت تبدیل کند. ۶٫ فیش ها و اتصالات برای اتصال دوربین ها به دستگاه هر دو طرف کابل ها احتیاج به BNC و اتصالات برق دارد. ۷٫ نمایشگر با مانیتور برای نمایش دادن تصاویر به نمایشگر یا مانیتور احتیاج است. ۸٫ برد صدا (میکروفون) این وسیله وظیفه ضبط کردن صدا را دارد که در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کنید. ۹٫ کابل برق ۱۰٫ کابل شبکه ۱۱٫ اتصالات جانبی (فیش ها و کابل های اتصال به شبکه و دستگاه) ۱۲٫ داکت (برای محافظت از کابل ها) ۱۳٫ لوله فلزی و پلاستیکی ۱۴٫ میکروفن ۱۵٫ دستگاه UPS (تامین برق سیستم در صورت قطعی برق شهر)

نصب انواع دوربین مداربسته :

نصب دوربین مدار بسته به منزله در اختیار داشتن سیستم های امنیتی کامل با ایمنی بالا است. تمام مکان ها و ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری، صنایع، کارخانه ها و معابر عمومی در شهرها و همچنین موقعیت جاده ها همه به نصب دوربین های مداربسته نیاز دارند. کنترل وضعیت مکان های مختلف و نظارت بر وقایعی که در یک مکان اتفاق می‌افتد از طریق نصب سیستم های امنیتی و مداربسته امکان پذیر خواهد بود. دوربین های مداربسته را جزو پیشرفته ترین دوربین های امنیتی دسته بندی می کنند.

مراحل نصب انواع دوربین مدار بسته :

۱- دوربین مناسب را انتخاب کنید. ۲- توجه به زاویه دید دوربین و رزولوشن داشته باشید. ۳- انجام موقعیت یابی برای نصب دوربین مداربسته

قیمت نصب دوربین های مداربسته :

امروزه دوربین مدار بسته علاوه بر مکان های اداری و تجاری در منازل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب دوربین مداربسته یکی دیگر از خدماتی است که امکان ارائه قیمت دقیق بدون بازدید و کارشناسی محل غیرممکن است. میزان کار کابل کشی و نوع دوربین انتخابی توسط مشتری در کیفیت نیروی خدماتی نصاب و در نتیجه قیمت کار موثر هستند. نصاب های دوربین مدار بسته با توجه به عوامل متعددی در اولین مرحله از کار اقدام به طراحی یک نقشه کامل از محل های قرارگیری دوربین می کنند همچنین یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر کل پروژه نصب دوربین مدار بسته نوع دوربین‌های خریداری شده است.

انواع دوربین مداربسته

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته چیست؟

جلوگیری از ارتکاب جرم: داشتن دوربین مدار بسته در محل کار و زندگی می‌ تواند بعنوان یک عامل بازدارنده در برابر مجرمین و هر نوع فعالیت غیرقانونی باشد.
امکان ردیابی مجرمین: مجرم با اطلاع یا عدم اطلاع از وجود دوربین مداربسته در محل، مرتکب جرم و یا سرقت بشود شما می توانید با مشاهده تصاویر ذخیره شده و یا حتی مشاهده آنلاین محل وقوع حادثه، مجرم را ردیابی کنید.
افزایش بازدهی پرسنل: کارفرمایان ترجیح می دهند با نصب دوربین های مدار بسته سازمان خود را تحت نظر داشته باشند. این موضوع می تواند باعث اطمینان پرسنل یک مجموعه از تحت نظر بودن توسط مدیر خود شود و در نهایت منجر به دقت بیشتر در فعالیت های فردی شان گردد.
محافظت از اموال، اسناد و اطلاعات: استفاده از دوربین های مدار بسته در فضای داخلی سازمان به همراه تدابیر امنیتی و آماری دیگر مثل سیستم های ضبط صدا و تلفن می تواند باعث جلوگیری از سرقت اطلاعات، اسناد و اموال سازمان گردد.
نظارت بر فعالیت‌ ها: دوربین مدار بسته می توانند پیگیری هر اتفاقی که در محل می افتد را انجام دهند. با نظارت بر فعالیت کارکنان و بازدیدکنندگان در محل کسب و کارتان، شما و کارمندان‌تان خیالتان راحت است که از کوچکترین رخدادی در محل مطلع خواهید شد.
ثبت مدارک و وقایع: همیشه چک کردن زمان ورود و خروج کارکنان ایده خوبی است یا اینکه در جریان تحویل بسته یا حضور بازدید کنندگان ناشناس به ساختمان قرار بگیرید؛ با وجود دوربین مدار بسته در محل کارتان خیالتان راحت است که هیچ نکته ‌ای از شما پنهان نخواهد ماند.

معایب استفاده از دوربین های مداربسته چیست؟

بیشتر خریداران فکر میکنند که با خرید این نوع دوربین مدار بسته دیگر بطور کامل از کابل کشی راحت میشوند و میتوانند دوربین را در هر مکانی که دوست دارند نصب نمایند، اما این فکر اشتباه است زیرا حتی این نوع دوربین های مدار بسته نیز به کابلی برای تغذیه برقشان نیاز دارند،ممکن است بگویید از دوربین هایی با باطری استفاده میکنیم اما استفاده از باطری ریسک شما را بسیار افزایش میدهند.
حتی اگر شما بتوانید باطری با کیفیت خیلی خوب پیدا کنید و از اینکه هیچ مشکلی نداشته باشد اطمینان داشته باشید باز هم هر باطری ای عمر مفیدی دارد و پس از این دوره دیگر دوربین مدار بسته شما کار نخواهد کرد و شما باید باطری آن را عوض کنید و فکر کنید این اتفاق زمانی بیفتد که شما در سفر هستید یا به هر دلیلی دسترسی به آن ندارید.

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ (Analog CCTV) یک تجهیز الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به سیگنال های الکترونیکی از آن استفاده می شود. این کار در دوربین های مداربسته به وسیله حسگر الکترونیکی دوربین یا Imaging Sensor صورت میگیرد. این حسگر میتواند یکی از انواع CCD یا CMOS باشد. دوربین های مداربسته آنالوگ نسل قدیمی تر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند که امروزه رفته رفته در حال از رده خارج شدن هستند. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های شبکه یا دیجیتال از عیب های بزرگی برخوردارند که یکی از بزرگترین آنها محدود بودن کیفیت تصویر این دوربین هاست.
جهت سفارش و نصب انواع دوربین های مداربسته می توانید با شماره ۰۹۱۲۳۶۴۹۷۰۵ تماس حاصل فرمایید. در دوربین های مداربسته آنالوگ خروجی دریافت شده توسط حسگر به یک تقویت کننده فرستاده شده و به طور مستقیم به خروجی فرستاده میشود. به همین دلیل این دوربین ها از سادگی زیادی برخوردارند و بسیار کم هزینه هستند.

تجهیزات لازم جهت نصب دوربین مداربسته آنالوگ :

داکت: یک حفاظ معمولا پلاستیکی بلند است که وظیفه حفاظت کابها را در محیطهای مسقف بر عهده دارد. داکت معمولا بر روی دیوار یا سقف نصب می شود. داکت ها دارای دربی از جنس خودشان هستند. لوله فلکسی: لوله ای انعطاف پذیر و معمولا فلزی با روکشی پلاستیک نرم است که وظیفه حفاظت کابلها را در محیطهای باز برعهده دارد. لوله فلزی: لوله ای غیر منعطف است که وظیفه حفاظت کابلها را برعهده دارد. لوله فلزی دسترسی به کابلها به صورت مستقیم را غیر ممکن می کند. باکس پلاستیکی: معمولا برای جا دادن آدپتور دوربین ها یا اتصالات انها در کنار دوربین و یا مابین انشعابات کابلها استفاده می شود. دستگاه UPS: وظیفه تامین برق در صورت قطع برق شهر را برعهده دارد. رک: رک وظیفه حفاظت فیزیکی از دستگاه DVR را برعهده دارد. میکروفن: وظیفه دریافت صدا در محیط نصب را برعهده دارد.

دوربین مداربسته تحت شبکه ip و نصب آن:

دوربین های مداربسته تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ برای اولین بار توسط شرکت axis به بازار راه یافت. همه شرکت های سازنده دوربین مداربسته تحت شبکه از پروتکل های اختصاصی خود استفاده می کنند . به همین دلیل تنها در صرتی امکان استفاده همزمان از این دوربین ها موجود است که تکنولوژی Onvif برای دوربین ها فراهم شده باشد. به نوعی این دوربین ها را می توان به دو دسته از لحاظ ثبت و ذخیره تصاویر تقسیم بندی کرد. دسته اول دوربی هایی هستند که برای ذخیره ی تصاویر به طور قطع به یک سیستم مرکزی nvr لازم دارند اما برخی از این دوربین ها دارای رم بوده و می توانند تصاویر را در رم خود بدون نیاز به nvr ذخیره نمایند.
در ابتدای امر که این دوربین ها به بازار آمده بودند از آنجایی که پهنای باند اینترنت در سراسر جهان پایین بود اختلاف زمانی بسیار زیادی برای تصویر ها مشاهده می شد اما با مرور زمان و افزایش سرعت اینترنت در سرتاسر جهان این مشکل تا حدودی از بین رفت. سیستم مداربسته تحت شبکه یا ای پی نوعی از سیستم مداربسته است که انتقال اطلاعات در آن بر مبنای پروتکل های شبکه صورت می گیرد.

دوربین مداربسته دیجیتال hd و نصب آن:

دوربین مداربسته دیجیتال hd نسل جدیدی از سیستم های مداربسته است. دوربین های دیجیتال مداربسته در ابتدای ورود به بازار مزایای کمی نسبت به دوربین های انالوگ داشتند. اما با گذشت زمان و پیشرفت علوم دیجیتال، این دوربین ها هر روز بیشتر رایج شدند. یکی از انواع دوربین های نظارت تصویری، دوربین مدار بسته دیجیتال است. این نوع دوربین به دوربین HD نیز معروفمی باشد و HD مخفف کلمه لاتین High definition می باشد. دوربین مداربسته دیجیتال با استفاده از ای پی فعالیت می کند.
این دوربین ها به دوربین مداربسته ip نیز معروف می باشند اگر چه برخی افراد بر این تفکر هستند که دوربین مداربسته دیجیتال همان دوربین مداربسته wifi می باشد اما این گونه نمی باشد دقت داشته باشید یک دوربین دیجیتال یک دوربین مداربسته ip نیز می باشد اما یک دوربین wifi نمی باشد به عبارت دیگر می توان گفت دوربین مداربسته وای فای یک نوع دوربین مداربسته دیجیتال می باشد.

نصب انواع دوربین مداربسته

انواع دوربین های مداربسته دیجیتال HD جهت نصب :

سیستم مدار بسته اچ دی HD دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :
• سیستم مدار بسته HD-SDI
• سیستم مدار بسته HD-CVI
• سیستم مدار بسته HD-TVI
• سیستم مدار بسته AHD
اجزای سیستم مدار بسته HD دیجیتال برای نصب :
• دوربین مدار بسته دیجتال
• دستگاه DVR دیجیتال
• هارد دیسک
• کابل کواکسیال با کیفیت
• کابل برق مناسب و با کیفیت
• کانکتور BNC
• فیش نری و مادگی برق
• منبع تغذیه مرکزی یا آداپتور به ازای هر دوربین
• مانیتور نمایش تصاویر
• دوربین مدار بسته دیجیتال بصورت Plug & Play بر روی DVR دیجیتال ثبت و ذخیره می شود و از این حیث کار کردن با سیستم های HD بسیار ساده است . به زبان ساده تر زمانی که دوربین مدار بسته دیجیتال توسط کابل کواکسیال به دستگاه ضبط دیجیتال متصل می شود ، تصویر دوربین بر روی دستگاه فورا قابل مشاهده است .

دوربین مداربسته با تکنولوژی HDTVI و نصب آن :

تکنولوژی دوربین مداربسته HD-TVI مخفف اصطلاح High Definition Transport Video Interface یک تکنولوژی آنالوگ و با کیفیت بالا برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته است. این تکنولوژی در راستای افزایش رزولوشن تصویر در دوربین های آنالوگ در کنار تکنولوژی های IP، AHD، HDCVI و HDSDI ابداع شده است. تکنولوژی دوربین مداربسته ی TVI موسوم به HDTVI همانند دوربین AHD یک تکنولوژی دیجیتال بر بستر آنالوگ می باشد.
رزولوشن های متعددی برای دوربین های TVI وجود دارد که عبارتند از از ۱MP ، ۲MP ، ۴MPو… استفاده از دوربین مداربسته hdtvi برای محیط های خانگی ، شرکتی و فروشگاهی توصیه می شود. همچنین از لحاظ قیمت همانند دوربین های AHD بسیار مناسب می باشند درواقع فناوری دوربین امنیتی HDTVI از کابل Coax برای انتقال فیلم با کیفیت بالا استفاده می کند و این را برای برنامه های جدید یا مقاوم سازی مناسب می کند. دوربین های مدار بسته قدیمی را می توان با یک ضبط کننده جدید TVI و دوربین های جایگزین برای لذت بردن از فیلم با کیفیت بالا نسبت به اتصالات کابل کواکس موجود یا همان استفاده کرد.

نصب دوربین مداربسته باکس (Box Camera) :

دوربین های box دارای کیفیت تصویر متوسط به بالا می باشند. این نمونه دوربین ها عموما بدون لنز هستند و با توجه به محیط و کاربرد این دوربین لنز متناسب برای آن باید انتخاب شود. این دوربین ها را معمولا در مکان های داخلی نصب می کنند و در صورت نیاز به نصب خارجی، با قرار دادن آن در یک کاور فلزی می توان از آن در مکانهای خارجی استفاده نمود. لازم به ذکر است این دوربین ها فاقد مکانیزم دید در شب می باشند که در صورت نیاز می توان از LED های مادون قرمز جداگانه برای روشنایی دید در شب استفاده نماییم.

نصب دوربین های بولت (Bullet Camera) :

این دوربین ها را معمولا در فضاهای خارجی نصب می کنند و دارای لنز ثابت و در برخی مدل ها لنز متغییر یا وریفوکال می باشند. از دوربین های بولت به دلیل محفظه فلزی که دارند می توان در هر شرایط محیطی و آب و هوایی استفاده نمود. با توجه به محیط هنگام خرید این دوربین ها باید به اندازه فاصله کانونی لنز توجه نمود که هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد زاویه دید کمتر و فاصله بیشتر و یا هر چقدر فاصله کانونی کمتر زاویه بیشتر و فاصله کمتری می توانیم داشته باشیم.

نصب دوربین مداربسته دید در شب :

دوربین مداربسته دید در شب برای نصب آن و کلا نصب همه دوربین های مداربسته نیاز به دانش و سال ها تجربه دارید ولی در نصب همه دوربین های مداربسته موردی که حائز اهمیت می باشد یکی نوع دوربین مداربسته است و دیگری محل قرار گیری دوربین دیجیتال و هردوربین دیگری، انتخاب نقاط مناسب دوربین و DVR برای به حداکثر رساندن پوشش دوربین و به حداقل رساندن طول کابل که به نوبه خود باعث کاهش تلفات خط می شود که بر کیفیت فیلم تاثیر می گذارد. برای فضای داخلی گوشه ای از اتاق را انتخاب کنید که بیشتر نقاط ورود به اتاق قابل مشاهده باشد.
یا همان مادون قرمز، دوربینی است که بدون در نظر گرفتن شرایط روشنایی کار می‌کند به این معنی که حتی هنگامی که میزان نور و روشنایی محیط صفر باشد، به شما کمک می‌کنند تا بطور دقیق از محیط خود با خبر شوید. دوربین های مداربسته که قابلیت دید در شب دارند، دارای LED هایی هستند که عموما به صورت دایره وار دور لنز قرار دارند که به این وسیله نور مورد نیاز برای ضبط تصاویر را تامین می کنند و بازه دید نور در چشم انسان محدوده ای بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر است و هر نوری خارج از این محدوده باشد توسط چشم انسان قابل دیدن نیست.

روش نصب دوربین مدار بستهنصب دوربین های آنالوگ (AHD- HDCVI – HDTVI)

خرید دوربین مدار بسته | انواع مختلف دوربین | دوربین حفاظتی | خرید لنز دوربین | دوربین ضد سرقت | نصب دوربین برای خانه | قیمت نصب و راه اندازی دوربین چند؟ | خرید دوربین از نمایندگی مجاز

سلام، بر روی نام اپراتور کلیک کنید. سپس در پنجره جدید وارد واتس اپ شده و با ما گفتگو کنید.

گفتگو با واتس اپ
Close and go back to page
Back To Top
×Close search
Search